Sådan ruster vi os til Black Friday og jul

Vi nærmer os højsæsonen - Black Friday og jul venter lige rundt om hjørnet. Vores prognoser for peak perioden indikerer, at vi igen i år kan forvente rekordhøje pakkevolumener. For at håndtere den stigende pakkemængde, har vi indført en række tiltag.

Selvom vores samfund igen er åbent, tyder det på, at de fleste forbrugere vil fortsætte med at handle på nettet. For at sikre, at dine varer kommer frem til kunderne til tiden har vi blandt andet ansat flere medarbejdere på både på vores terminaler, kundeservice og i distributionen.

Vi startede planlægningen af dette års peak periode allerede i forbindelse med afslutningen af sidste års peak. Vi har evalueret på, hvad der har fungeret godt, og hvad der kan forbedres. Peak perioden er den mest hektiske, men også den sjoveste del af året.

Hanna Jonasson, Operations Director i Sverige, Danmark og Finland

Sådan har vi forberedt os

  1. Vi har udvidet antallet af udleveringssteder i hele landet samt øget kapaciteten, for at håndtere de mange pakker.
  2. Ved kapacitetsmangel på det valgte udleveringssted, leverer vi automatisk pakken til et alternativ i nærheden, for at sikre hurtig levering.  
  3. Vi udvider åbningstiden i kundeservice alle hverdage frem til kl. 19, fra og med uge 47.
  4. Vi har øget antallet af medarbejdere på kundservice og er klar på både telefon og messenger. Vores chatbot er live 24-7, så det er enkelt for dine kunder at få hjælp. 
  5. I SMS/e-mail adviseringerne opfordrer vi dine kunder, til at hente pakken hurtig, for at frigive plads til nye pakker. På sporingssiden kan de se, hvornår der er mest travlt i pakkeshoppen.  
  6. Er pakken leveret til en Nærboks, kan dine kunder også sende pakken retur via Nærboks

Sammen lykkes vi 

Vi er godt forberedt og vi gør at vi kan, for at sikre, at dine pakker kommer frem til tiden. Men på grund ekstra travlhed, kan der på et mindre antal pakker forekomme 1 dags længere leveringstid.

Der er også ting du kan forberede, for at sikre, at din pakker kommer frem til rette person, i god stand og til tiden:

Se også vores frister for indlevering inden jul 2021.

Grønnere levering 

I år bliver dine varer leveret lige så hurtigt, bare grønnere flere steder. 1. oktober udskiftede vi vores dieselbiler med el-køretøjer og cykelbude i Københavnsområdet. Det betyder, at over 800.000 forbrugere og flere erhvervsvirksomheder vil modtage deres pakker Co2-frit med elbil, elcykel eller cykelbud.

Hvis du har spørgsmål - kontakt din kontaktperson på Bring.

Vil du vide, hvad dine kunder er optaget af under peak perioden?

Gør købsprocessen så simpel og gnidningsfri som mulig! Vi har samlet i artiklerne herunder et par tips til, hvordan du forbereder din netbutik til Black Friday ​​og jul.

Publiceret 18.10.2021