Sådan ruster vi os til Black Friday og jul

Vi går snart ind i højsæsonen - Black Friday og jul venter lige rundt om hjørnet. Vi forventer rekordhøje volumener i den kommende periode som en direkte effekt af coronapandamien og social distancering.

Vores prognoser for peak-perioden peger på kraftig vækst sammenlignet med sidste år. For at håndtere den øgede pakkemængde har vi indført en række tiltag, for at sikre at dine varer kommer frem til dine kunder til tiden. Vi har blandt andet hentet ekstra personale ind til både terminaler, kundeservice og distribution. 

7 hurtige om hvad vi gør for at takle de øgede pakkevolumener

  1. Allerede nu har vi udvidet vores netværk med 350 Nærbokse, og inden Black Friday udvider vi med endnu flere.
  2. 5 pop-up shops giver ekstra kapacitet på steder, hvor der er et stort behov for det (Amager, Århus, Aalborg og Hornbæk).  
  3. For at sikre hurtig levering, levere vi automatisk pakken til nærmeste pakkeshop, hvis vi oplever kapacitetsmangel på det valgte udleveringssted. 
  4. Vores kundeservice har udvidet bemandingen og er klar til at hjælpe på både telefon og live chat. 
  5. Som noget nyt i år, er vores chatbot live 24-7, så det bliver så enkelt som muligt for dine kunder at få hjælp. 
  6. I adviseringerne opfordrer vi dine kunder til at hente deres pakke hurtigt, men sikkert - uden for de mest travle tidspunkter 
  7. Alene i 2020 har vi åbnet to nye og smartere logistikcentre i hhv. Greve og Taulov. Logistikcentrene er bygget til håndterer stigningen i antallet af pakker, der betyder at vi kan imødekomme de øgede pakkemængder og forsat kan levere hurtigt til dine kunder.  

Hold dig løbende opdateret om ændringer i driften under vores driftsinformation eller se vores frister for indlevering inden jul 2020

På grund ekstra travhed i år, kan der dog forekommer 1-2 dages længere leveringstid end normalt. 

Nordjylland
Vi følger myndighedernes retningslinjer tæt. Se hvordan det påviker vores distribution under vores driftsinformation.

Bringbud_med_paket

3 ting om sikker levering   

Vores kunders, modtagere og medarbejders sikkerhed kommer altid først også i travle perioder. Vi følger de officielle anbefalinger fra myndighederne. Indtil nu, har vi kun haft få tilfælde af corona i driften, og vi har en klar plan for, hvordan det skal håndtere, for at sikrer at pakker og driften forsat kan opretholdes.

  • Med kontaktløs signeringsløsning kan dine kunder signere på deres egen Smartphone.
  • For at undgå trængsel i pakkeshoppene opfordre vi til, at man henter sin pakke, uden for de mest hektiske tidspunkter, hvilket typisk er mellem kl. 15 –19.
  • For at undgå fysisk kontakt i forbindelse ved hjemmelevering – vælg i stedet at få pakken stillet på adressen eller omdiriger til et udleveringssted ( Flex Delivery) .

Sammen lykkes vi

Vi gør alt, vi kan, for at dine pakker skal komme frem til tiden, men der findes også ting som du kan gøre, for at sikre at din pakker kommer frem til rette person, i god stand og til tiden. 

  • Kontakt os hvis du forventer store forandringer i dine volumener.
  • Emballer alle pakker på en sikker måde, sådan at indholdet tåler håndtering og transport. Få gode tips til korrekt emballering.
  • Sørg for at etiketten er læsbar og sidder korrekt. 

Se også vores frister for indlevering inden jul 2020.

Spekulerer du på, hvad dine kunder er optaget af under peak perioden?

Gør købsprocessen så enkel og gnidningsfri som muligt! Vi har samlet et par gode tips til, hvordan du forbereder din webshop til Black Friday ​​og jul.

2020.11.04