Bag kulisserne: Sådan leverer vi trygt hele året
Fra det øjeblik pakken bliver bestilt, til den er leveret hjemme hos modtageren – sådan arbejder vi i Bring for at sikre høj leveringskvalitet året rundt.

Både private og erhverv stiller høje krav til, at leveringen skal være pålidelig og smidig. Derfor er det afgørende, at du har en logistikpartner, der kan tilbyde god leveringskvalitet 365 dage om året. Men hvad mener vi egentlig, når vi taler om leveringskvalitet?
- For os betyder god kvalitet helt enkelt, at vi leverer pakkerne til rette tid og sted. For at vi kan det, kræver det, at vi er fleksible og kan forventningsafstemme inden levering, fortæller Bjarne Lauritsen, Driftsdirektør i Bring i Danmark.
Nedenfor gennemgår vi på flere niveauer, hvordan vi i Bring opretholder en god leveringskvalitet året rundt.
Øget kapacitet giver muligheder for vækst
Hos os kan du aflevere pakker både løst og på paller. Med to nye terminaler kan vi nå håndtere 3-4 gange mere volumen end tidligere. Dette betyder, at alt er tilrettelagt så du kan vækste, samtidig med at vi kan håndtere dine pakker endnu mere effektivt.
En stor fordel er muligheden for sen indlevering. Så selvom pakkerne først kommer ind sent, vil dine kunder kunne modtage pakken allerede næste dag.
Daglige målinger af leveringskvalitet
Vi måler dagligt på vores leveringskvalitet for konstant at finde forbedringsmuligheder. I dag leverer vi 98 % af vores pakker til private inden for 1 dag.

- I Bring har vi chauffører, der selv efterspørger information om, hvordan de klarer det. Det viser engagement blandt vores chauffører, og vi er glade for, at vi har partnere, der er proaktive og ønsker at udføre et godt arbejde, understreger Steffan Møbius.
Data sikrer forudsigelighed
Vores medarbejdere er vores helte, men vi er også dybt afhængige af datakvalitet. Vi benytter data og algoritmer til at forudsige indkommende volumener, hvilket giver os mulighed for at være bedre forberedt og justere vores ressourcer efter behov. Dette gør os ekstra godt rustet til højsæsonen eller i perioder hvor vi forventer store pakkevolumener.
- I dag består mange af processerne på terminalerne af automatiske funktioner. Det samme gælder sikkerhed og overvågning. God teknologi og data gør det muligt for os at identificere områder med afvigelser og ikke mindst holde styr på, hvor hver enkelt pakke befinder sig, siger Sander Nielsen, Terminalchef i Greve.

Færre fejlsorteringer med ProGlove
Tidligere skulle vores medarbejdere manuelt læse informationen på pakkerne for se hvilken rute pakken skulle sorteres på. Nu bruger de vores digitale skanningshandske, ProGlove. Den anvender livedata til at sortere pakkerne, hvilket har resulteret i markant færre fejlsorteringer. På blot 4 år er vi gået fra en fejlsorteringsrate på 0,65% til kun 0,05%.
Brug av livedata betyder også, at både du og dine kunder kan ændre leveringsstedet helt frem til pakken bliver lastet på vores bil.
Kundeservice døgnet rundt
Når der er brug for hjælp, er vi altid tilgængelige – via chatbot, livechat, e-mail eller telefon. Det giver dig og dine kunder mulighed for at vælge den kanal, der passer bedst til situationen – døgnet rundt.
Én Kundeservice til alle henvendelser
Hos Bring tilbyder vi en kundeservice, der håndterer alle typer henvendelser. Det betyder, at du ikke behøver at ringe til forskellige afdelinger eller spekulere over, hvilken afdeling der bedst kan hjælpe dig med dit problem. Vores medarbejdere er uddannet til at tackle enhver henvendelse og besidder en bred vifte af kompetencer – det kan ikke blive nemmere.
- Vi ved selv, hvor frustrerende det kan være at bruge flere dage på at få svar på et spørgsmål eller løst en udfordring. Derfor stræber vi i kundeservice altid efter at finde en løsning i løbet af den første samtale. Med andre ord gør vi alt, hvad vi kan, for at du ikke behøver at kontakte os flere gange. Det samme gælder også dine kunder, der kontakter os," fortæller Cecilia Serednicka Kundeservice Manager.

Vi hjælper dig godt i gang fra start
Som kunde i Bring får du en grundig onboarding og oplæring i vores selvbetjeningsportal, MyBring. Her kan du nemt spore alle dine pakker, hvis dine kunder henvender sig.
Hvis du ønsker at være endnu bedre rustet til selv at håndtere simple kundehenvendelser, inviterer vi dig også til at lære mere om processerne på vores terminaler. Det giver dig en bedre forståelse for, hvad der sker, fra din kunde klikker på købsknappen, til pakken leveres hos kunden.
- Erfaringsmæssigt ved vi, at mange af vores kunder gerne selv vil kunne besvare spørgsmål om pakken, hvis deres kunder selv henvender sig, i stedet for at henvise til en tredjepart. Ved at få oplæring i både MyBring, samt hvordan arbejdet på terminalerne fungerer, kan de give et mere helhedsorienteret svar til deres kunder,” forklarer Simon Thylkjær Jensen, Terminalchef i Taulov.
.jpg)
Ambitiøse miljømål
Om køretøjet er elektrisk, har måske ikke en direkte indflydelse på, om pakken når frem eller ej, men det er stadig vigtigt. Hvordan pakkerne transporteres, har stor betydning både for os, for dig og dine kunder. Derfor kan du som kunde via MyBring hente rapporter over, hvor meget CO2 hver enkelt pakke udleder, og allerede i checkouten kan dine kunder kan se, når levering sker med en el-varebil.
For at være klar til fremtiden har vi installeret over 115 ladestandere på vores terminaler, og flere er undervejs. Vi kan allerede levere til næsten 3 millioner forbrugere i Danmark med el-varebil. Vores mål er, at alle vores last mile-leveringer skal ske med el-køretøjer inden udgangen af 2025.
At reducere vores klimaaftryk handler ikke kun om køretøjer, men også om hvordan vi bruger energi. Derfor har vi blandt andet implementeret varmepumper på terminalen i Taulov og solcellepaneler på begge terminaler, samt installeret flere vinduer for at mindske behovet for elektricitet.
Lad os tage os af dine pakker
Uanset hvilke behov du står over for, er vi sikre på, at vi kan finde en passende løsning til din forretning. Med muligheden for at skalere op og ned samt skræddersye løsninger kan du være tryg ved, at vi kan håndtere dine pakker hurtigt og sikkert. Har du lyst til at høre mere om dine muligheder med Bring som logistikleverandør?
Vi tager gerne en snak!