Mybring

Mybring er vores digitale selvbetjeningsværktøj for virksomheder – det er lavet til at forenkle din virksomheds logistik hverdag. På disse sider finder du artikler, der beskriver, hvordan du bruger funktionalitet relateret til de forskellige områder i Mybring:

Bestilling

I Mybring kan du vælge blandt et stort udvalg af tjenester når du skal bestille transport. Du vælger selv om du vil sende til én modtager eller mange modtagere samtidig. Vi tilbyder også bestilling af pickup, forskellige returløsninger og en række nyttige funktioner som kalkulator, bestillingshistorik, adressebog, indkøbskurv og favoritter.

Sporing

Som afsender får du tilgang til udvidet sporingsinformation og flere sporingspunkter. I Mybring vælger du om du vil spore én forsendelse eller flere forsendelser samtidig. Du kan også oprette kundeservicesager direkte fra sporingssiden.

Rapporter og Fakturaer

I Mybring kan du vælge mellem en række rapporter i kategorierne status, kvalitet og afvigelser samt økonomi. Du vælger selv om du manuelt vil trække rapporter, eller opsætte faste abonnementer. Udover rapporter kan du også finde fakturaer og fakturaspecifikationer.

Kundeservice

Du kan kommunikere direkte med vores kundeservice via Mybring. I vores kundeserviceløsning ser du alle de sager der er tilknyttet dit kundenummer, uafhængigt af om disse er oprettet vha. telefon, e-mail eller web-formular. Du kan både oprette, se og downloade sager, og abonnere på sagsopdateringer.

Administration

Du kan administrere brugere, kundenummer, rettigheder, profilinformation, samtykke og API-tilgange i Mybring. Derudover kan du definere din virksomheds Mybring-navn, uploade logo, opsætte abonnementer for driftsmeldinger og definere kundenummergrupper.

 

Bestilling

  • Vi tilbyder en række tjenester til dig, der ønsker at sende noget. Hvis du er ny i Mybring og usikker på, hvordan du skal vælge den rigtige tjeneste, kan denne guide være en hjælp.

    Sådan vælger du den rigtige tjeneste ved bestilling i Mybring

  • Du kan nemt bestille dine pakker i Mybring. Beregn aftalepris i bestillingsøjeblikket, skræddersy med de ønskede tillæg, og bestil hurtigt pickup, når pakkerne er klare.

    Sådan bestiller du én pakke i Mybring

     

  • I Mybring kan du effektivt bestille op til 100 forsendelser på én gang. Løsningen er udviklet med fokus på hurtig bestilling frem for prisberegning og skræddersyning. Alle vores norske og nordiske pakketjenester (inklusive bulktjenester), såvel udgående som returneringer, er understøttet.

    Sådan bestiller du flere pakker samtidig i Mybring

  • Du kan hurtigt bestille dine bud- og ekspresforsendelser i Mybring. Vi tilbyder både lokale bud og langdistancebud. Beregn hvad tjenesten vil koste, og få nemt et over blik over bestillingerne i bestillingshistorikken.

    Sådan bestiller du bud- og eksprestjenester i Mybring

     

Retur

  • Med vores løsninger for afsenderbestilt returnering kan du vælge, hvordan du ønsker at oprette en returforsendelse. Vedlæg en returetiket sammen med den udgående forsendelse, eller bestil returforsendelsen separat, og send etiketten til afsenderen af returen.

    Afsenderbestilt returnering i Mybring

  • Med vores løsning for modtagerbestilt returnering kan du styre din returneringslogistik effektivt og med stor fleksibilitet. Modtager bestiller nemt selv returforsendelsen via en returkode, og du som afsender betaler. Alle vores norske og nordiske pakkereturtjenester understøttes.

    Modtagerbestilt returnering i Mybring

Supportfunktionalitet

  • Uafhængig af om du bruger Mybring Booking eller andre bestillingsløsninger kan du hurtigt oprette bulkdokumenter til grænsekrydsende transporter i Mybring. Du kan nemt få et overblik over genererede dokumenter i historikken.

    Sådan opretter du bulkdokumenter i Mybring

  • Med Mybrings bestillingshistorik får du nemt et overblik over alle bestillinger på din virksomheds kundenummer. Du kan hurtigt søge specifikke forsendelser og se detaljer knyttet til dem, udskrive etiketter, se sidste sporingsstatus og kvitteringssiden.

    Sådan bruger du bestillingshistorikken i Mybring

  • Hvis du bestiller mange forsendelser fortløbende, kan det være tidsbesparende at lave en fælles masseudskrivning af etiketterne, når du er færdig med at bestille. I Mybrings bestillingshistorik kan du nemt udskrive etiketter til op til 100 forsendelser samtidig.

    Sådan laver du en masseudskrivning af etiketter i Mybring

  • Med Mybrings adressebog kan du effektivisere dine bestillingsprocesser ved hurtigt at slå den kontakt op, du skal bruge, når du bestiller. Gem, søg på, importer/eksporter ind og ud af Mybring og del kontakter med dine kollegaer.

    Sådan bruger du adressebogen i Mybring

  • Hvis du ofte bruger den samme afsender, er det smart at oprette en standard adresse i adressebogen i Mybring. Når du bruger en standard adresse, sparer du tid, hver gang du bestiller en forsendelse, fordi afsenderoplysningerne allerede er udfyldt.

    Sådan sparer du tid med en standard adresse i Mybring

  • Hvis flere Mybring-brugere i din virksomhed afgiver bestillinger på samme kundenummer, er det smart at dele kontakterne på tværs af brugerne. På den måde kan alle brugerne til enhver tid benytte en opdateret adressebog.

    Sådan deler du kontakter i Mybring

  • Hvis du administrerer kontakter i to systemer, en i Mybring og en lokalt hos dig, kan du nemt eksportere og importere kontakter mellem disse systemer.

    Sådan importerer og eksporterer du kontakter ind og ud af Mybring

Indkøbskurv og favoritter

  • Hvis du jævnligt bestiller en forsendelse med præcis samme afsender, modtager, tjenestevalg og forsendelsesoplysninger, er det smart at gemme den som en favorit for at spare tid.

    Sådan sparer du tid med favoritter i Mybring

  • Indkøbskurven er tilgængelig, hvis du bestiller med kreditkort i Mybring. Hvis du bestiller flere forsendelser fortløbende, er det tidsbesparende at lægge bestillingerne i indkøbskurven, efterhånden som du afgiver dem. Når du er færdig, betaler du samlet for alle forsendelserne. 

    Sådan bruger du indkøbskurven i Mybring

Sporing

  • Ved at spore dine forsendelser i Mybring får du adgang til flere sporingsoplysninger. Alle sporingsoplysninger om forsendelserne er samlet på et sted, så det er nemt for dig at få et overblik og finde det, du søger.

    Udvidet afsendersporing i Mybring

     

  • I Mybring kan du nemt spore flere forsendelser samtidig med et enkelt tastetryk. På den måde sparer du tid og får hurtigt et overblik.

    Sådan sporer du flere forsendelser i Mybring

     

  • I Mybring kan du se og oprette kundeservicesager direkte fra sporingsbilledet. Se om der allerede er oprettet kundeservicesager på forsendelsen, undgå at lave dubletter, og find hurtigt de oplysninger du har brug for at levere god kundeservice til dine kunder.

    Sådan ser og opretter du kundeservicesager direkte fra sporing i Mybring

Rapporter

  • I Mybring kan du hente en række rapporter for dine pakke- og godsforsendelser og få fuld kontrol over din logistik. Vi tilbyder forskellige rapporter inden for kategorierne ”Status”, ”Kvalitet og afvigelser”, ”Økonomi” og ”Klima og miljø”.

    Sådan henter du rapporter i Mybring

  • Hvis du vil spare tid i forbindelse med udtræk av rapporter i Mybring, anbefaler vi, at du opretter et eller flere rapportabonnementer. Rapporterne sendes derefter automatisk til din e-mail så ofte du ønsker det.

    Sådan abonnerer du på rapporter fra Mybring

  • Med Mybring statusrapporter får du status på dine forsendelser: fra forhåndsanmeldt til leveret til modtager. Hvilke rapporter, der er tilgængelige for dig, afhænger af, hvilke kundenumre der er knyttet til din bruger.

    Statusrapporter i Mybring

  • Med Mybrings økonomirapporter får du overblik over omkostninger knyttet til dine forsendelser: beregninger på akkumuleret og forsendelses-/ordreniveau. Hvilke rapporter, der er tilgængelige for dig, afhænger af, hvilke kundenumre der er knyttet til din bruger.

    Økonomirapporter i Mybring

  • Med Mybrings kvalitets- og afvigelsesrapporter får du en oversigt over leveringskvalitet og afvigelse: faktisk udleveret mod forventet leveringstid, og afvigelse i produktion – fra manglende forhåndsanmeldelse til returneret til afsender. Hvilke rapporter, der er tilgængelige for dig, afhænger af, hvilke kundenumre der er knyttet til din bruger.

    Kvalitets- og afvigelsesrapporter i Mybring

  • Med rapporten ”Ikke afhentet på udleveringssted” får du nemt et overblik over, hvilke forsendelser der har ligget længe på udleveringsstedet, så du selv følge op på modtagerne og dermed undgå returomkostninger og tabte indtægter. Rapporten er tilgængelig for norske og nordiske pakketjenester. 

    Sådan undgår du returneringer med ”Ikke afhentet på udleveringssted”-rapporten i Mybring

  • Dashboardet synliggør dagens planlagte leveringer og eventuelle afvigelser i real time. På den måde får du hurtigt overblik over dine forsendelser og kan gennemføre proaktive tiltag mod dine kunder ved afvigelser. Dashboardet er tilgængeligt for norske og nordiske pakketjenester samt gods i Norge.

    Sådan bruger du dashboardet i Mybring

  • Med oversigtssiden i Mybring får du hurtigt et overblik over antallet af forsendelser og omkostninger i en enkel, visuel grænseflade. Oversigten er tilgængelig for norske og nordiske pakketjenester samt gods i Norge.

    Sådan får du en oversigt over dine volumen og omkostninger i Mybring

Fakturaer

  • I Mybrings fakturaarkiv kan du nemt få et overblik over din virksomheds fakturaer. Du kan selv hente PDF-fakturaerne og se eventuelle bilag, der er knyttet til dem.

    Faktura i Mybring

  • Med Mybrings specificerede fakturarapport får du en detaljeret oversigt over din faktura, så du nemt kan kontrollere den.

    Sådan bruger du ”Specificeret faktura”-rapporten i Mybring

Kundeservice

Kundeadministration

  • Mybring er vores digitale selvbetjeningsværktøj for virksomheder, og alle Brings aftalekunder kan oprette en eller flere Mybring-brugere. Hvis du ikke er aftalekunde, kan du fortsat oprette en bruger og betale for dine bestillinger med kort.

    Sådan registrerer du din virksomhed i Mybring

  • Hvis din virksomhed allerede bruger Mybring, kan du nemt oprette en ny bruger og knytte denne til virksomhedens kundenummer. Når du har oprettet en Mybring-bruger, kan du nemt udføre transaktioner og gennemføre andre opgaver i Mybring.

    Sådan opretter du selv en ny bruger i Mybring

  • Hvis du har brug for andre tjenester, kan du selv tilføje nye kundenumre i Mybring. Hvis du har en kontaktperson hos Bring, anbefaler vi, at du kontakter ham/hende, inden du opretter flere kundenumre.

    Sådan tilføjer du flere kundenumre i Mybring

     

  • Som administrator for et kundenummer kan du nemt give adgang til brugere – enten direkte eller efter forespørgsel fra brugeren.

    Sådan giver og ændrer du brugeradgang i Mybring

     

  • Vi anbefaler alle, der skal bruge Mybring, at have adgang via en personlig bruger. En bruger kan have forskellig adgang til de forskellige kundenumre. Som administrator i Mybring kan du nemt oprette og tilføje nye brugere på dine kundenumre.

    Sådan tilføjer du nye brugere på dit kundenummer i Mybring

     

  • I Mybring kan du uploade din virksomheds logo. På den måde vil logoet kunne ses af dine kunder, når de sporer deres pakker - er en nem måde at brande din virksomhed på via Brings brugergrænseflader.

    Sådan uploader du logo til dit kundenummer i Mybring

Brugeradministration

  • Din bruger indeholder nyttige oplysninger, som er nødvendige for at bruge Mybring på en effektiv måde. Hvis du holder din profilinformation opdateret, er du sikker på, at Mybring altid fungerer korrekt.

    Sådan administrerer du din brugerprofil i Mybring

  • I Mybring er funktionaliteten delt op efter funktionsområder. Hvis du som bruger har behov for yderligere adgang til flere funktionsområder, end du har i dag, kan du nemt bede din administrator om dette.

    Sådan beder du om anden adgang i Mybring

  • I Mybring tilbyder vi rapporter via FTP. Med FTP kan du hente færdige rapporter fra Mybring, uden du behøver at logge ind og downloade dem. Rapporterne downloades nemt direkte ind i dine systemer.

    Sådan henter du rapporter via FTP i Mybring

  • Driftsmeddelelser fra Bring indeholder oplysninger om problemer i eller omkring driften, som kan påvirke forsendelsestiden for dine pakker. I Mybring kan du oprette et e-mailabonnement på disse meddelelser.

    Sådan abonnerer du på driftsmeddelelser via Mybring

  • De fleste af vores tjenester kan benyttes både direkte i vores webportal og via API. Med API kan du koble dine systemer direkte til Mybring, når du vil bestille eller hente data, uden du behøver at logge ind på vores webportal på mybring.com.

    Sådan kommer du i gang med API mod Mybring

  • Hvis din virksomhed har flere kundenumre hos Bring, kan du spare tid med kundenummergrupper. Hvis du slår kundenumre sammen i en eller flere kundenummergrupper, får du nemt et samlet billede over alle forsendelser.

    Sådan opretter du grupperede kundenumre i Mybring