Din komplette guide til bedre returhåndtering

Næsten 2 ud af 10 har afbrudt et køb på grund af webshoppens returproces. At have en god returhåndtering på plads er vigtigt for at vinde kunderne. Hvordan kan du forenkle returprocessen - og hvad koster en retur egentlig?

En kvinde sidder foran en pakke, som hun forbereder til returnering

I en verden, hvor e-handlen konstant vokser er returnering blevet en uundgåelig og kostbar post for webshopsene. Derfor er det vigtigt at have en god returhåndtering på plads. Det kan hjælpe dig med at spare både tid og penge – og samtidig reducere miljøpåvirkningen.

Tag hånd om dine kunder og miljøet

En effektiv returhåndtering er ikke kun god for dig, men også for dine kunder. Ved at tilbyde en enkel og smidig returproces øger du kundetilfredsheden og opbygger loyalitet. Vi har udarbejdet en guide, der hjælper dig med at optimere denne del af købsoplevelsen. En god returproces tager hånd om både dine kunder og miljøet.

Sikre en bedre returhåndtering

Få tips og råd til, hvordan du kan gøre returneringer enklere og mere effektive.

Download Returguiden her

Returneringer er dyre og belaster miljøet

Få indsigt i, hvordan returneringer påvirker både omkostninger og miljø. Disse to artikler giver dig værdifuld information om, hvordan du kan reducere returudgifterne, blive mere bæredygtig og forbedre dit resultat.

Labelfri returnering

Undgå unødvendige omkostninger og skån miljøet med labelfri returnering. Vi har gjort det endnu nemmere for dig som driver en webshop – og for dine kunder – at returnere med vores labelfri løsning.

En miljøbelastning for vores jord

Det er miljøet, der betaler den dyreste pris for returneringer. Dine handlinger afgøre, om pakkerne skal sendes frem og tilbage flere gange - eller endnu værre - ender som affald.

Gør returneringer til et salgsargument

At drive en webshop indebærer mere end bare at tiltrække kunder og få ordrer. For at sikre vækst, er det vigtigt at dine kunder vender tilbage, ved at prioritere kundetilfredshed - også efter de har modtaget deres varer. Og hvad sker der, hvis de vil returnere?

Det er her, du skal se mulighederne i god returhåndtering. Glem ikke, at en tilfreds kunde er den bedste markedsføring, du kan få.

Forbrugernes nye købsadfærd kan gøre det dyrt for din webshop. Hvordan kan du reducere omkostningerne?

En enkel og problemfri returproces øger kundetilfredsheden og giver dig loyale kunder, der kommer igen og igen.

God returhåndtering betaler sig i længden. Hvis returprocessen er enkel, vil kunden huske det ved næste køb.

Er din returhåndtering god nok?

Ved du, hvordan dine kunder oplever returprocessen i din webshop? Til vores Returguide lavede vi en forbrugerundersøgelse om returneringer og deler her nogle af de vigtigste resultater. Få tips og råd til, hvordan du kan forenkle returhåndteringen i din webshop.

Tjek om du har god returhåndtering på plads

Vi har også lavet en tjekliste, som du kan bruge som et værktøj til at se, om der er noget, du kan forenkle og forbedre.

Det vigtigste at vide om returneringer:


  • Reducer antallet af returneringer ved at bruge informative produktbeskrivelser og gode størrelsesguider.
  • En optimeret returproces reducerer omkostninger og miljøpåvirkning.
  • Se returneringer som en mulighed for at differentiere dig fra konkurrenterne. En enkel og smidig returproces skaber tilfredse og loyale kunder.