Guide til bedre returhåndtering

Din komplette guide til at forbedre din returhåndtering

Næsten 2 ud af 10 har afbrudt et køb på grund af webshoppens returproces. Det er et tydeligt bevis på, at det er vigtigt at have en god returhåndtering på plads. Hvordan kan du gøre det så nemt som muligt for dine kunder at returnere, og hvad koster en retur egentlig? Det og meget mere vil vi besvare her.

I en verden, hvor e-handlen konstant vokser er returnering blevet en uundgåelig og kostbar post for webshopsene. Returneringer har negative konsekvenser både økonomisk og for miljøet, hvilket kræver handling fra både webshops og forbrugere.

Det der vigtigt for webshopsene at have en effektiv returhåndtering på plads.  Velfungerende logistikløsninger der både kan håndtere leveringer og returneringer, kan være med til at gøre returhåndteringen mere omkostningseffektiv og reducere miljøbelastningen.

Vi har lavet en Returguide, der kan hjælpe dig med at optimere denne del købsoplevelsen. Den guider dig igennem trin for trin, hvad der skal til, for få en smidig og problemfri returproces, som ikke kun tilfredsstiller dine kunder, men også styrker dit forhold til dem.

Vil du sikre en bedre returhåndtering?

Retur - dyrt for både dig og for miljøet

En dyr affære for webshops

Vi returnerer mere end nogensinde før. Forbrugernes e-handelsvaner har ændret sig, og dette kan hurtigt medføre store omkostninger for din webshop. Men hvad koster en returnering egentlig? Og er der nogen måder, du kan reducere dine returomkostninger på?

En miljøbelastning for vores jord

Det er miljøet, der betaler den dyreste pris for returneringer. Hver dag sendes millioner af pakker over hele verden. Dine handlinger afgøre, om pakkerne skal sendes frem og tilbage flere gange - eller endnu værre - ender som affald.

Returnering som et salgsargument

At drive en webshop indebærer mere end bare at tiltrække kunder og få ordrer. For at sikre vækst, er det vigtigt at dine kunder vender tilbage, ved at prioritere kundetilfredshed. Uden tilfredse kunder risikerer du at miste dem til dine konkurrenter - og der er altid nye konkurrenter, du konkurrerer mod.

Det, der virkelig former kundeoplevelsen inden for e-handel, er ikke kun processen op til købet eller leveringen af produkterne. En lige så vigtig del af oplevelsen ligger i, hvad der sker efter at kunden har modtaget varerne - især hvis de ønsker at returnere eller bytte.

På dette stadie i kunderejsen har du mulighed for at skabe en konkurrencefordel. En smidig og problemfri returproces er noget, der forbedrer hele kundeoplevelsen og giver mere tilfredse kunder.

Sådan bruger du bytte og retur som din konkurrencefordel

Er ombytning og returneringer bare et nødvendigt onde for din webshop? Eller er det muligt at bruge det som en konkurrencefordel? Vi giver dig de bedste tips!

5 tips: Sådan vinder du kunder med en god returløsning

Med en simpel returproces undgår du, at kunderne afbryder købet - og får tilfredse kunder, der vender tilbage.

Har din webshop en god ombytnings- og returhåndtering?

Vi har lavet en tjekliste, du kan bruge som et værktøj til at forenkle returhåndteringen i din webshop.

Gør du det vanskeligt for dine kunder at returnere?

Vil du sikre en bedre returhåndtering?

Vi hos Bring gennemfører regelmæssige forbrugerundersøgelser, hvor vi spørger, hvordan kunderne oplever returhåndteringen i de webshops, de handler i. I vores Returguide har vi samlet nogle af de vigtigste resultater. Vi håber, at Returguiden kan inspirere dig til at se på din returproces, med nye øjne.

Derfor skal du vælge Bring som din partner ved levering og returnering

Hvis du har en webshop, skal du vide, at en god returhåndtering påvirker dine kunders samlede købsoplevelse. Derfor har du brug for en pålidelig samarbejdspartner, der hjælper dig med en problemfri oplevelse - fra A til Z.

Key take aways

Dyrt for din webshop og for miljøet


Effektiv håndtering af returvarer er vigtig både for din webshop og miljøet. Ved at reducere unødvendige returneringer og forbedre returhåndteringen kan webshops minimere miljøbelastningen og reducere omkostningerne forbundet med returhåndtering. Det opnår du bedst ved at have klare produktbeskrivelser, gode størrelsesguider og en ansvarlig behandling af returvarer i din webshop.

Gør returneringer til en konkurrencefordel


En fleksibel og kundevenlig returproces er ikke kun nice-to-have, men også en konkurrencefordel, der kan øge kundetilfredsheden og styrke din relation til dine kunder. Ved at have enkle og tydelige returbetingelser, samt at gøre selve returprocessen gnidningsfri med færdigudfyldte returlabels og passende emballage, kan webshops tiltrække og fastholde kunder på et stadigt voksende e-handelsmarked.

Valg af logistikpartner


Returhåndtering er en vigtig del af kundeoplevelsen. Mange webshops har fokus på købsprocessen op til selve købet, men undervurderer, hvor vigtig returprocessen er for kundetilfredshed og loyalitet. Det kan derfor være en god idé at vælge en tryg og erfaren samarbejdspartner, som hjælper dig med en problemfri kundeoplevelse – fra A til Z.

Hos Bring har vi stor ekspertise og en bred vifte af løsninger til at hjælpe webshops med at få succes med returhåndtering. Vi hjælper dig med logistik, lagerstyring, leveringer og returneringer, samt tilbyder værdifuld indsigt og services, der kan gøre en stor forskel, når det kommer til at drive og forbedre din webshop.

Tal med os om returhåndtering!

Vil du have hjælp til at forbedre din returproces for dine kunder? Vores rådgivere kan hjælpe dig!

Kontakt os