Hvor vil du logge ind?


Sådan skaber du en optimal kasseløsning i netbutikken

Sådan skaber du en optimal checkout i din webshop

Checkout-processen i din webshop spiller en afgørende rolle for din omsætningen. Med disse enkle tips kan du sikre, at dine kunder også får en førsteklasses oplevelse, når de når frem til checkout.

En illustration af en Bring-rådgiver

Gratis rådgivning

Vil du have hjælp til at gøre din checkout i webshoppen endnu bedre? Vores checkout-eksperter sidder klar.

Uanset om du benytter en tredjepart, der tilbyder en færdig checkout-løsning, eller om du selv bygger en, er det afgørende, at du har kundens behov i fokus.

Mange afbryder købet, når de kommer til checkout, og det er der mange grunde til. Den gennemsnitlige afbrydningsprocent i checkout, globalt set, er hele 70 procent - så alle foranstaltninger, du kan tage for at reducere dette tal, vil have en positiv effekt på konverteringen.

Derfor afbryder dine kunder købet i checkout

Her finder du de mest almindelige årsager til, at kunderne afbryder købet i checkout, og hvad du kan gøre for at reducere dette frafald:

For kompliceret checkout-løsning

Dårlige beskrivelser kan forvirre for dine kunder. Sørg for en brugervenlig checkout-oplevelse med enkle og tydelige tjenestenavne, der beskriver leveringsmuligheder godt. Brug "radioknapper" for at vise de forskellige leveringsmuligheder.

For lang eller upræcis leveringstid

Kunderne forventer en kort og pålidelig leveringstid. Du kan imødekomme dette ved at tilbyde kunderne et estimeret leveringstidspunkt ved hjælp af vores API. Ved at implementere Estimated Arrival (ETA) giver du kunden tryghed allerede ved bestillingen

Manglende tillid til webshoppen

Kunder er ofte skeptiske over for nye eller ukendte webshopper. For at øge tilliden hos kunderne, kan du fremhæve kendte partnere. Dette kan hjælpe med at skabe større tillid til din webshop.

For dårlig returløsning

Vidste du, at en mindre brugervenlig returløsning eller slet ingen returløsning kan resultere i tabte køb for din webshop?

Fragtprisen er for høj

Test forskellige niveauer for fragtpriser og betinget fri fragt (f.eks. gratis fragt ved køb over 499 kr.). Mange steder opkræver nu for både levering og returnering. Husk at vise information om fragtprisen både på startsiden og produktsiden.

Manglende miljøfokus

Når du viser miljødata for leveringen allerede ved bestilling, hjælper du kunderne med at tage miljøbevidste valg, når det er muligt.

Vil du have et gratis tjek af din checkout?

Kontakt os, vi hjælper dig

Med API'er får du en optimal opsætning af levering i din checkout

Sørg for at integrere din webshop med vores logistiksystemer. Det gør du via vores API'er, som sikrer, at du giver dine kunder den bedst mulige købs- og modtageoplevelse.

Disse API'er er de vigtigste for at præsentere leveringsmulighederne på den bedste måde i din checkout:

Shipping Guide API

  • Kunden får flere leveringsmuligheder og kan vælge den, der passer dem bedst.
  • Mulighed for at kunden kan vælge mellem flere 
    leveringstidspunkter.

Du kan finde komplet information om Shipping Guide API her.

Pickup Point API

  • kunden får en liste over de udleveringssteder, der er tættest på den indtastede adresse.
  • Viser både bemandede og ubemandede udleveringssteder, med afstand og/eller køretid fra den angivne adresse.

Kunden kan vælge sit foretrukne udleveringssted. Mere om Pickup Point API her.

Andre hjælpemidler du kan anvende

Du finder mere information om, hvordan du kan optimere din checkout-løsning på hjemmesiderne nedenfor. Husk også, at du altid kan få hjælp fra vores checkout-team.

Til udviklere

Har du egene udviklere, eller får du hjælp fra konsulenter? Du finder alle de nødvendige oplysninger for at integrere med vores systemer på vores Developer site.

Teknisk information