Vores fulfilmentløsning Shelfless kommer til Danmark

Efter etablering af vores fulfilmentløsning Shelfless, med fuldautomatiske lagre i Oslo og Stockholm investerer vi nu også i et nyt fulfilmentlager uden for København. Når den nye lagerløsning er på plads, vil 2 millioner dansker kunne modtage grønnere leveringer samme dag, som købet handles online.

For at imødekomme den stigende vækst inden for e-handlen samt forbrugernes forventninger til hurtigere og grønnere pakkeleveringer, har vi besluttet at bygge et nyt automatiseret lager med Autostore uden for København. Det nye lager kommer til at ligge i Køge.

Tredje fuldautomatiske lager

Vores grønnere og fuldt integreret fulfilmentløsning Shelfless, er allerede tilgængelig i Oslo, og i marts 2022 åbner vores lager i det nordlige Stockholm. Lageret uden for København bliver dermed det tredje af sin slags, som vi etablerer i Norden. Shelfless i Danmark forventes klar i løbet af første kvartal af 2023.

Vi har haft en stor vækst i pakkevolumer det seneste år. På vores nye fuldautomatiske lager vil vi benytte robotteknologi og digitale løsninger.

Gunnar Henriksen, fungerende koncerndirektør for division E-handel og Logistik hos Bring.

- Størstedelen af leveringerne vil ske med CO2-neutrale køretøjer, kun få timer efter, at kunden har bestilt deres varer online. Dette er en stærk nordisk satsning, der muliggør både hurtigere og grønnere leveringer til slutmodtagerne, siger Gunnar.

Smidig autostore-løsning

Navnet, Shelfless, indebærer, at kunden ikke længere har brug for egne lagre eller hylder, men bruger vores autostore-løsning. Med Shelfless kan netbutikken fokusere på at sælge, mens vi sørger for alt det logistiske samt levering til slutkunden. Vores digitale og fysiske løsninger samt processer er harmoniseret, så kunden møder én og samme løsning, uanset hvilket land de anvender Shelfless i.

Med Shelfless kommer netbutikkernes fysiske varelager til at ligge på vores lager. Netbutikkernes bestillingssystem integreres med vores og automatiserede processer tager sig af alt fra opbevaring, til plukning og pakning, levering og eventuel returnering. Det betyder væsentligt kortere leveringstider. Den nye digitale kundeportal giver netbutikkerne fuldt overblik og kontrol over deres lager og kundernes ordrer og returneringer – lige fra kunden har handlet online til levering.

- Dette er en vigtig investering for vores ambition om at være førende inden for e-handel i Norden. De kunder, som kommer til at benytte Shelfless, får også adgang til en digital løsning, hvor de nemt kan se hele købsrejsen, slutter Rickard Slettmyr, ansvarlig for etableringen af Shelfless i Norden.

Fordelene med Shelfless

Shelfless er en smidig og omfattende fulfilmentløsning til dig, der har en netbutik. Vi tilbyder en mere bæredygtig og omkostningseffektiv service, der tager sig af din logistik hele vejen fra ordre til levering.

  • Tager hånd om lager, plukning, pakning, levering og returnering
  • Enkel integrationsløsning
  • Hurtigere leveringer med kortere leveringstider - samme dag eller næste dag
  • Fleksible og grønnere leveringer

Er Shelfless løsningen for din netbutik?

Del artikel