Bring Research

Download rapport

Alle taler om Amazon. Hvad mener kunderne?

Mange mener, at Amazon er på vej til at etablere sig i Skandinavien. Amazons ambition om kontinuerlig forbedring af kundeoplevelsen, udvikling og effektivisering har givet resultater, du kan lære af.

I ny rapport fra Bring Research, har vi undersøgt, hvad Tyske og Skandinaviske kunder faktisk mener om at handle på Amazon.  

I rapporten får du unik indsigt i: 

  • Hvorfor Amazon er en succes i Tyskland.
  • Hvad kunderne egentligt mener om Amazon. 
  • Hvorfor Amazon har flere tilfredse kunder end andre webshops.
  • Eksperternes egne råd og tips, efter flere års erfaring med Amazon.

Download rapport

Bring Research - Seneste indsigt

Her kan du læse seneste indsigt om markedet for ehandel i Skandinavien.

Sådan har coronapandemien påvirket e-handlen

De seneste måneder har hjemmekontorer, rejseforbud og hensynet til at modvirke smittespredning haft en stor indvirkning på skandinavisk e-handel. Den nye situation har medført, at e-handlen er vokset i et rasende tempo, hvilket Cocopanda, en af de største webshops med kunder i hele Norden, har erfaret.

Ændrede købsvaner efter coronapandemien

Coronakrisen har ført til øget e-handel. Mange køber varer som de normalt handler i fysiske butikker, og flere handler på nettet for første gang. 60% af dem, der har ændret deres købsvaner, siger at de vil fortsætte på denne måde.

Kan du opkræve betaling for fragt og stadig få tilfredse kunder?

Fri fragt eller ikke – hvad for venter kunderne? Du har sikkert erfaret at fri fragt kan trigge til køb, men er det nødvendigt at give din indtjening væk uden at få noget igen? Vidste du at kunder er villige til at betale for fragt, men hvor du sætter fragtprisen har stor effekt på konverteringen?

Mange kunder er faktisk villige til at betale for levering

70 % af de danske forbrugere er villige til at betale for fragt.

Hvad gør kunderne så tilfredse at de vælger at vende tilbage til din netbutik?

Vidste du at information om forventet levering allerede i check-out, er den stærk købsudløsende faktor? Hvilke tiltag gør du for at få dine kunder til at handle igen?

Mænd og kvinder handler forskelligt. Tager din netbutik hensyn til det?

I dag handler vi alle varer på nettet. Seneste undersøgelse fra Bring Research viser, at der er flere forskelle på mænd og kvinder. Hvilke krav vi har til netbutikken og hvordan vi finder nye netbutikker er blot nogle af dem.  

Kan din indsats for miljø og bæredygtighed påvirke omsætningen i din netbutik?

Vidste du, at kun få kunder oplever at få information om netbutikkens arbejde for miljø og bæredygtighed, men at de fleste faktisk efterspørger dette.

Sådan får du kunderne til at vende tilbage til din netbutik

Vidste du at 80 % af de skandinaviske e-handlende, handler i en netbutik som de har handlet i tidligere. Ved du hvorfor dine kunder vender tilbage til din netbutik?

Sådan bruger du retur som din konkurrencefordel

Er returneringer bare et nødvendigt onde for webshopsene? Eller er det muligt at bruge det som en konkurrencefordel?

Sådan vinder du julehandlen 2019

Hvor meget ved du om de skandinaviske forbrugeres vaner og præferencer ved julehandlen?

5 tips til at få loyale kunder online

Vi har talt med de kunder, der ofte handler på nette, og har fået nogle tips til, hvordan du med små tilpasninger i din netbutik, kan forbedre kundens købsoplevelse – disse tips vil vi gerne dele med dig.

Gør din netbutik klar til Black Friday

Black Friday kick-starter julehandlen, og stadig flere vælger at handle julegaver på nettet. Vi har spurgt e-handlende hvad de ønsker at få ud af købsoplevelsen i netbutikkerne, og den indsigt vil vi gerne dele med dig.

Testshopping viser: Sådan tilpasser du leveringsvalg i kassen

Vi lod forbrugere shoppe i 90 skandinaviske webbutikker sammen med IPSOS både på pc og mobil, 2018. Målet var at finde ud af, hvordan levering og returnering bedst kan tilpasses i en webbutik. Her er vores bedste tips til webbutikkens kasse.

Tips til at øge salget i julehandlen

Er du i gang med at planlægge årets julehandel? Her er tipsene, der vil ruste dig endnu bedre til at tage din andel af salget.

Sådan forbliver du konkurrencedygtig

”Hurtig, let og helt uden unødvendig kommunikation”. Det er sådan, kunderne beskriver en netbutik, de vender tilbage til"

Testshopping viser: Almindelige faldgruber på startsiden

Vi lod forbrugere shoppe i 90 skandinaviske webbutikker sammen med IPSOS både på pc og mobil. Målet var at finde ud af, hvordan levering og returnering bedst kan tilpasses i en webbutik. Her er vores bedste tips til webbutikkens startside.

Testshopping viser: Sådan kommunikerer du efter købet

Vi lod 2018 forbrugere shoppe i 90 skandinaviske webbutikker sammen med IPSOS både på pc og mobil. Målet var at finde ud af, hvordan levering og returnering bedst kan tilpasses i en webbutik. Her er vores bedste tips om bekræftelser, adviseringer og meddelelser efter købet.

Testshopping af webbutiker 2018

90 webbutikker testet af almindelige forbrugere – se resultaterne og konverter mere!

Dette er vigtigst, når kunden vælger netbutik

I takt med at vi handler mere og mere på nettet, stiger forventningerne fra forbrugerne også. Gode leveringsbetingelser og en enkel returproces kan være afgørende for, om kunden handler eller ej. Det kan altså betale sig at bruge lidt ekstra krudt på at gøre købeoplevelsen så bekvem og nem som muligt.

Sådan tiltrækker du Digital Natives til din netbutik

Vi har 2017 undersøgt, hvordan personer under 30 år agerer, når de shopper online. Denne gruppe vokser i antal og er vokset op med mobiltelefonen i lommen. Hvad skal du som netbutik gøre for at tiltrække flere af dem?

Hvad kan få os til at handle mere på nettet?

Shoppingglade nordboere vil stadig helst handle i en fysisk butik. Hele 40 % finder, det de søger på nettet, men gennemfører alligevel ikke købet der. Hvorfor? De barrierer, du bør reducere for at få flere til at handle online, får du svar på i undersøgelse fra 2017 Bring Research har lavet om købsbarrierer.

Få mere ud af julehandelen i din netbutik

Flere og flere vælger at købe julegaver på nettet. Ifølge undersøgelsen Bring Research 2016 købte hele 70 % af alle under 40 år julegaver på nettet sidste år, og mange af dem i netbutikker de aldrig tidligere havde handlet i.

10 gode råd til en bedre leveringsoplevelse

Vi har opsummeret 2016 Mystery eShopper undersøgelse Delivery Matters* med 10 gode råd til bedre kundeoplevelse omkring levering fra din netbutik.

Får din kunde tilstrækkelig klar information om sin leverance?

Netbutikker kommunikerer omkring leverancen gennem hele købsprocessen. Derfor var klar og tydelig kommunikation et af hovedemnerne i 2016 Mystery eShopper undersøgelse Delivery Matters*.

Hvor vigtig er returhåndtering for kundeoplevelsen?

Returhåndtering er en del af hverdagen for e-handlende. Men hvordan påvirker det leveringsoplevelsen for din kunde?

Sådan vender du returforsendelser til din fordel

Blandt dem, som handler ofte, har hele 6 ud af 10 returneret en vare, som de har købt på nettet.

Relevante leveringsalternativer giver dig mere tilfredse kunder

I postkassen, leveret hjem eller hentet i en pakkeautomat. Hvilket leveringsalternativ er relevant for netop din kunde? Her er vores råd!

Derfor afbryder kunderne deres online køb

Det er der flere grunde til.

Vis mereVis færre

Hvad er Bring Research?

  • Kontinuerlige forbrugerundersøgelser blandt internetshoppere.
  • Norge, Sverige og Danmark
  • Både internetundersøgelser og dybdegående interviews
  • I hver internetundersøgelse spørger vi minimum 1.000 personer i hvert land
  • Gennemført i samarbejde med analyseselskabet Ipsos
  • Målet er at du skal få bedst muligt kendskab til de kunder, der handler på nettet.