Bring Research

Download rapporten

Fra holdning til handling

Er du klar til at møde kundernes krav til miljø og bæredygtighed? 

Ingen ved, hvor længe coronakrisen vil vare, eller hvordan den vil præge samfundet fremover, men tendenserne indtil nu viser en kraftig stigning i e-handelen i Norden. Samtidig ønsker stadig flere e-handelskunder bevidst at handle i en webshop med en tydelig miljø- eller bæredygtighedsprofil. I valget mellem to webshops kan et tydeligt miljøbudskab være afgørende for, hvilken indkøbskurv varerne ender i.  

I vores seneste udgave af Bring Research* har vi kigget nærmere på, hvad miljø og bæredygtighed betyder for de nordiske e-handelskunder. Vores resultater viser, at mange ønsker at bidrage ved at handle ”grønnere”, men hvilke barrierer hindrer dem i det? Og hvordan kan webshoppene bruge det til deres fordel?  

Se svaret her

 

Miljø og bæredygtighed bliver vigtigere for e-handelskunderne 

Vi har også kigget på, hvilke målgrupper der oftest lader sig påvirke af miljø- og bæredygtighedsbudskaber, og som gennemfører køb baseret på det. De ønsker tydelige oplysninger om handling frem for fremtidsplaner og udenom snak, men i hvilke kanaler er de mest modtagelige for disse oplysninger? 

I undersøgelsen har vi desuden talt med tre brancheeksperter om, hvordan coronakrisen har påvirket folks holdninger til miljø og bæredygtighed. Ole Petter Nyhaug (kreativ leder og partner i Opinion Norge), Jacob Lagercrantz (CEO 2030 Sekretariatet) og Erik G. Sønsterud (CEO Elkjøp Nordic ejer af Elgiganten) deler alle deres personlige holdninger og giver nogle gode tips og råd om både e-handel, forbrugertendenser og bæredygtighed.  

God læselyst!

Download hele rapporten

 

*Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med analyseselskabet IPSOS og omfatter et repræsentativt udvalg af befolkningen i Norge, Sverige og Danmark.  

Bring Research - Seneste indsigt

Her kan du læse seneste indsigt om markedet for ehandel i Skandinavien.

Rekordshopping på Black Friday i 2020

Aldrig tidligere har så mange skandinaviske forbrugere handlet på Black Friday som i 2020. Men handlede de mest i fysiske butikker eller i netbutikker?

Fra impulskøb til mere bæredygtig e-handel

Kan coronapandemien bidrage til, at webshoppene handler mere miljøbevidst? Vi har spurgt Ole Petter Nyhaug og Jakob Lagercrantz, to af Nordens førende eksperter inden for forbrugertendenser og bæredygtighed.

Elgiganten forventer større krav til klima og kvalitet

E-handel er steget markant de seneste måneder, hovedsagelig på grund af coronapandemien. Erik G. Sønsterud, CEO i Elkjøp Nordic ejer af Elgiganten, mener at coronakrisen er medvirkende til at gøre e-handelskunderne mere bevidste om bæredygtig handel og produkter af høj kvalitet. Dette ses også i vores seneste e-handelsrapport.

Sådan bruger du bytte og retur som din konkurrencefordel

Er bytte og returvilkår et nødvendigt onde for en webshoppene? Eller er det muligt at bruge det som sin konkurrencefordel? Vi giver dig nogle gode råd!

5 tips: Sådan forbereder du din webshop til julehandlen

Julehandlen på nettet fortsætter med at stige, men for at få flere til at handle julegaver på nettet må du vide, hvad der trigger kunderne. De der sidste år valgte at købe julegaver på nettet, gjorde det for at spare tid og slippe for at stå i kø. Hvordan forbereder du bedst din webshop til årets julehandel?

Sådan vinder du årets julehandel på nettet

70% af alle danskere købte julegaver på nettet sidste år, men potentialet for webshopene er nu meget større end det. Det viser vores seneste e-handelsrapport ”Sådan vinder du årets julehandel på nettet”.

Gør din webshop klar til Black Friday

Julehandlen nærmer sig, og Black Friday den 27. november er startskuddet på årets vigtigste handelsperiode. Black Friday er blevet en stor og vigtig dag rent omsætningsmæssigt for mange webshops. Er du klar? Vi giver dig her nogle tips til, hvordan du kan forberede din webshop til denne salgsfest.

Sådan har coronapandemien påvirket e-handlen

De seneste måneder har hjemmekontorer, rejseforbud og hensynet til at modvirke smittespredning haft en stor indvirkning på skandinavisk e-handel. Den nye situation har medført, at e-handlen er vokset i et rasende tempo, hvilket Cocopanda, en af de største webshops med kunder i hele Norden, har erfaret.

Ændrede købsvaner efter coronapandemien

Coronakrisen har ført til øget e-handel. Mange køber varer som de normalt handler i fysiske butikker, og flere handler på nettet for første gang. 60% af dem, der har ændret deres købsvaner, siger at de vil fortsætte på denne måde.

Sådan får du kunderne til at vende tilbage til din netbutik

Vidste du at 80 % af de skandinaviske e-handlende, handler i en netbutik som de har handlet i tidligere. Ved du hvorfor dine kunder vender tilbage til din netbutik?

Mænd og kvinder handler forskelligt. Tager din netbutik hensyn til det?

I dag handler vi alle varer på nettet. Seneste undersøgelse fra Bring Research viser, at der er flere forskelle på mænd og kvinder. Hvilke krav vi har til netbutikken og hvordan vi finder nye netbutikker er blot nogle af dem.  

Kan din indsats for miljø og bæredygtighed påvirke omsætningen i din netbutik?

Vidste du, at kun få kunder oplever at få information om netbutikkens arbejde for miljø og bæredygtighed, men at de fleste faktisk efterspørger dette.

Kan du opkræve betaling for fragt og stadig få tilfredse kunder?

Fri fragt eller ikke – hvad for venter kunderne? Du har sikkert erfaret at fri fragt kan trigge til køb, men er det nødvendigt at give din indtjening væk uden at få noget igen? Vidste du at kunder er villige til at betale for fragt, men hvor du sætter fragtprisen har stor effekt på konverteringen?

Mange kunder er faktisk villige til at betale for levering

70 % af de danske forbrugere er villige til at betale for fragt.

Hvad gør kunderne så tilfredse at de vælger at vende tilbage til din netbutik?

Vidste du at information om forventet levering allerede i check-out, er den stærk købsudløsende faktor? Hvilke tiltag gør du for at få dine kunder til at handle igen?

5 tips til at få loyale kunder online

Vi har talt med de kunder, der ofte handler på nette, og har fået nogle tips til, hvordan du med små tilpasninger i din netbutik, kan forbedre kundens købsoplevelse – disse tips vil vi gerne dele med dig.

Sådan forbliver du konkurrencedygtig

”Hurtig, let og helt uden unødvendig kommunikation”. Det er sådan, kunderne beskriver en netbutik, de vender tilbage til"

Testshopping viser: Sådan kommunikerer du efter købet

Vi lod 2018 forbrugere shoppe i 90 skandinaviske webbutikker sammen med IPSOS både på pc og mobil. Målet var at finde ud af, hvordan levering og returnering bedst kan tilpasses i en webbutik. Her er vores bedste tips om bekræftelser, adviseringer og meddelelser efter købet.

Testshopping viser: Almindelige faldgruber på startsiden

Vi lod forbrugere shoppe i 90 skandinaviske webbutikker sammen med IPSOS både på pc og mobil. Målet var at finde ud af, hvordan levering og returnering bedst kan tilpasses i en webbutik. Her er vores bedste tips til webbutikkens startside.

Testshopping viser: Sådan tilpasser du leveringsvalg i kassen

Vi lod forbrugere shoppe i 90 skandinaviske webbutikker sammen med IPSOS både på pc og mobil, 2018. Målet var at finde ud af, hvordan levering og returnering bedst kan tilpasses i en webbutik. Her er vores bedste tips til webbutikkens kasse.

Testshopping af webbutiker 2018

90 webbutikker testet af almindelige forbrugere – se resultaterne og konverter mere!

Vis mereVis færre

Hvad er Bring Research?

  • Kontinuerlige forbrugerundersøgelser blandt internetshoppere.
  • Norge, Sverige og Danmark
  • Både internetundersøgelser og dybdegående interviews
  • I hver internetundersøgelse spørger vi minimum 1.000 personer i hvert land
  • Gennemført i samarbejde med analyseselskabet Ipsos
  • Målet er at du skal få bedst muligt kendskab til de kunder, der handler på nettet.