Derfor skal du vælge Bring som din leverings- og returpartner

Derfor skal du vælge Bring som din leverings- og returpartner

Driver du en webshop, så er det vigtigt at huske på, at en god returløsning er vigtig for dine kunders samlede købsoplevelse. Derfor har du brug for en pålidelig partner, der hjælper dig med en god kundeoplevelse - fra A til Z.

Bring medarbejder med pakker foran varevognen

Mange webshops bruger det meste af deres tid på at optimere frem til købet er gennemført, men glemmer, at en stor del af kundetilfredsheden ofte er knyttet til returnering. Er returneringsprocessen kompliceret kan du miste kunden. Til gengæld er der stor sandsynlighed for, at kunden vender tilbage, hvis du tilbyder den rigtige løsning. Som en af Nordens største logistikaktører har vi et stort fokus på e-handel. Vi arbejder løbende på at skabe gode løsninger og gnidningsfrie kundeoplevelser indenfor både fragt og retur.

Vores indsigt, din sikkerhed

Du er optaget af at gøre dine kunder så glade som muligt. Vi kan logistik, og har mange års erfaring med at hjælpe webshops med at vokse. Vores effektive løsninger indenfor logistik, levering og returnering bringer dig et skridt foran dine konkurrenter. For os er det vigtigt, at din webshop gør det godt og vokser. Vi anvender derfor indsigt og data fra vores produktionsflow til at drive innovation og forbedre vores løsninger. Vi fortager løbende forbrugerundersøgelser af dem, som handler på nettet. Det gør, at vi kender dine kunders behov og kan være en bedre rådgiver for din webshop. Vores indsigt og erfaring er din tryghed, og baner vejen for gode kundeoplevelser i din webshop.

Returneringer er en stor del af kundeoplevelsen

Dine kunder bevarer indtrykket af din webshop længe efter, de har klikket køb og betal. Derfor må du ikke glemme, hvor vigtigt det er, at den service du tilbyder efter købet, også sker på en god måde. Samme med dig sikre vi, at den totale kundeoplevelse fra A til Z også lever op til dine kunders forventninger. Derfor siger vi det heller én gang for meget end én gang for lidt: En god kundeoplevelse handler også om retur.

Dine kunder står i dag over for flere valgmuligheder og alternativer. Det at handle i en webshop, man ikke tidligere har handlet i, kan give selv den mest rutineret onlineforbruger svedige hænder. Husk derfor at skabe en tryg oplevelse gennem hele købsprocessen. Tilbyder du en enkel leverings- og returproces, vil det være med til at tiltrække nye kunder og skabe et varigt forhold til dem der allerede handler hos dig. Trygge og tilfredse kunder bliver som regel loyale kunder – og loyale kunder har en tendens til at øge salget og overskuddet.

illustration af returnering af en pakke via mobil

Hurtig og effektiv returnering til dine kunder

En hurtig og effektiv returløsning giver dig mange fordele. Først og fremmest at varen kommer tilbage hurtigt, og ofte i bedre stand. Selve omløbshastigheden er også vigtig, så du kan få varen solgt igen hurtigst muligt.

  • Du bestiller nemt returydelserne via vores integrationsløsninger eller i Mybring,
  • Du får adgang til Mybring, vores digitale selvbetjeningsløsning. Her har du det fulde overblik over alle dine returforsendelser. Du kan også abonnere på rapporter, der blandt andet kan hjælpe dig med at minimere antallet af returneringer.
  • Du og dine kunder får fuld sporing med alle vores returløsninger, så du hele tiden kan se, hvor pakken er. Dine kunder modtager altid en kvittering for modtaget retur, så de kan være sikre på, at returneringen er registreret.

Fordele du får med vores returløsninger

Hvis du vil være konkurrencedygtig, skal du have kundevenlige returløsninger og effektive tilbagebetalingsprocesser. Hvis ikke, risikerer du at kunderne vælger dig fra.

Kunderne forventer i dag, at man som webshop tilbyder en nem og fleksible returløsning. Bring Research viser, at 6 ud af 10 forbrugere tjekker returoplysningerne, inden de handler i en ny webshop. I Bring kan du vælge mellem flere forskellige returløsninger, så du kan tilbyde dine kunder den returløsning, der passer dem bedst. Det giver dig en konkurrencefordel, når dine kunderne selv kan vælge, hvordan de vil returnere varen.

  • Du kan tilbyde dine kunder returnering af pakker op til 20 kg og med en maksimum længde på 150 cm
  • Returpakken kan indleveres på et af vores 1.300 udleveringssteder i Danmark. Dine kunder kan bruge den returlabel de har modtaget med forsendelsen, printe en ny eller benytte en pakkekode til at returnere med. Læs mere om at sende pakker uden brug af fragtlabel.
  • Ved indlevering modtager din kunde en kvittering og pakken kan spores hele vejen. Har du en afhentnings- og leveringsaftale med Bring, leverer vi varen direkte til dig.
kundeservicemedarbeider.jpg

Hvad kan du forvente af et samarbejde med os?

Når du bliver kunder hos os, gennemgår vi sammen dine behov og ser på hvilke returløsninger, der passer din webshop og kunder bedst.

  1. Du modtager en returaftale - en aftale med vilkår og priser tilpasset dig og din fragtstruktur.
  2. Vi hjælper dig med implementeringen og hvordan du kan give dine kunder den bedste returoplevelse.
  3. Din kontaktperson eller vores kundeserviceteam gennemgår løsningen, der skal på plads via din EDI-udbyder og vores API'er.
  4. Du bliver introduceret til, hvordan du bruger vores digitale logistikværktøj, Mybring, og hvordan du kan optimere din logistik ved hjælp af rapporter og funktioner.

Læs mere om vores returløsninger

Er du klar til en samarbejdspartner, der tager dine returneringer alvorligt?

Med os på holdet får din webshop et godt udvalg af services, der passer til dine kunders behov, og en samarbejdspartner, der ved, hvor vigtigt en god returproces er for din webshop. Vil du vide endnu mere om, hvordan vi kan hjælpe dig i gang med morgendagens returløsninger?

Del artikel