Sådan eksporterer du nemt, hurtigt og grønt til Norge

Sådan eksporterer du nemt, hurtigt og grønt til Norge

At sende varer til norske virksomheder kan give udfordringer. Gør det nemmere at få succes med Bring på holdet.

Bring trailer på en bro

Mulighederne for danske B2B-virksomheder der eksporterer til Norge er store. For nabolandet har både kulturelle ligheder, stærke virksomheder og forbrugere – og kort geografisk afstand. 

Ikke desto mindre kan eksporten til Norge også byde på udfordringer. Da landet ikke er EU-medlem, er der en række områder, du skal have kendskab til for at lykkes – herunder told. 

Læs mere om, hvordan du undgår faldgruberne i Brings eksportguide. 

Derudover er Norge et aflangt land med spredte bebyggelser, hvilket stiller høje krav til logistiknettet. 

Med den rette logistikpartner er chancerne for at få succes med din eksportinvestering dog større. Vi har talt med salgsdirektør hos Bring, Jacob Aagaard. 

Jacob Aagaard, salgsdirektør Bring
Jacob Aagaard, salgsdirektør Bring

At eksportere til Norge kræver, at du har viden og et godt netværk. Ingen kender Norge så godt som Bring, og det er en af vores største styrker

Jacob Aagaard, salgsdirektør i Bring

Her er 4 grunde til, at Bring gør det nemmere at få succes 

1. Netværk i hele Norden - og størst i Norge 

Bring er den største post- og logistikaktør i Norge med netværk i hele det langstrakte land - inklusive Svalbard. 

- Det gør det nemt og hurtigt at nå norske virksomheder, uanset hvor de er - og på den måde, de ønsker. Derudover får du markedets hurtigste leveringstid fra Sverige og Danmark, påpeger Aagaard. 

Et omfattende nordisk netværk, med én logistikaktør, der følger dine varer hele vejen, giver også en overskuelig og enkel transportproces. 

Det giver det bedste udgangspunkt for tilfredse kunder. 

2. Bred vifte af tjenester 

Som B2B-kunde kan du vælge mellem pakke-, palle-, bulk- og ekspresforsendelser, når du sender varer over landegrænser. På den måde kan du være sikker på, at dine varer kommer frem på den måde, der passer bedst til din virksomhed. 

- Som logistikpartner vil vi gøre vores kunder bedre. Derfor er det vigtigt for os at tilbyde en bred vifte af ydelser, som imødekommer kundernes behov, og som både forbedrer forretningen og kundeoplevelsen, fastslår salgsdirektøren. 

Sender du mere end 20 pakker til forskellige virksomheder i samme land? Med Business Parcel Bulk sparer du både tid og toldomkostninger, fordi hele leverancen fortoldes samlet. 

Ønsker du at sende pakker under 35 kilo direkte til virksomheder i udlandet, er Business Parcel den rigtige løsning for dig. Er sendingerne derimod over 35 kg, er Business Pallet det bedste valg. 

Og når det virkelig haster, kan du vælge ekstra hurtig pakkelevering direkte til døren dagen efter – med Bring Ekspres 

Bring har erfarne toldrådgivere som kan guide dig sikkert gennem eksportrejsen, uanset hvor meget eller hvor lidt erfaring med told du i forvejen har. 

Du kan også overveje at flytte dine bedst sælgende varer til Brings lager for at sikre et optimalt vareflow. 

Læs mere om Brings tredjepartslogistik. 

Med den automatiserede lagerløsning Shelfless , sørger Bring for både lager, plukning og pakning - og får forsendelserne ud med den hurtigste leveringstid på markedet. Så kan du koncentrere dig om at vokse. 

Læs mere om Shelfless 

3. Nem retur 

Returforsendelser på tværs af landegrænser kan ofte være en hovedpine for virksomheder. Bring har gjort noget ved det. 

Returhub varetager returneringer for netbutikker, der sælger i Norge, men har lagre uden for Norge. Med Returhubs fleksible løsninger kan du gøre afkastet til en konkurrencefordel – og opnå både hurtig håndtering, øget salg, bedre lønsomhed og mindre miljøbelastning. 

Læs mere om Returhub her. 

4. Grønnere transport 

Kunder lægger mere og mere vægt på bæredygtighed, når de skal vælge hvilken butik de handler fra, også B2B kunder. 

- Vi oplever, at flere og flere kunder både værdsætter og stiller krav til vores bæredygtighedsarbejde . Vi ser også, at flere og flere bruger det som salgsargument, siger salgsdirektøren, Jacob Aagaard. 

Det er med andre ord ikke kun godt for kloden, men også en konkurrencefordel for din virksomhed at vise, at du transporterer varerne så miljøvenligt som muligt. 

Brings ambition er at være den grønneste logistikaktør, og transporterer i stigende grad fossilfrit i Norden. Det bemærkes: Posten Norge, koncernen bag Bring, blev for nylig rangeret som en af Europas klimaledere af Financial Times og Statista. 

- Med Bring som logistikpartner viser du, at du har truffet et aktivt valg om grønnere levering, pointerer Aagaard. 

Vil du vide mere?

Læs mere om, hvordan du sikrer grønnere transport på tværs af landegrænser. 

Del artikel