Pakke til virksomheder

Når din virksomhed har brug for at sende pakker til andre virksomheder. En enkel og sikker løsning.

  • Vi leverer i Danmark, i Norden og til resten af Europa
  • Pakker op til 35 kg
  • Leveringstid 1-2 hverdage i Danmark

Send pakker på op til 35 kg til virksomheder i hele Danmark, Norden og resten af Europa. Afhentning indgår altid i prisen, når du sender pakker med vores erhvervstjeneste. Du booker tjenesten online. Vores sporingssystem gør det nemt for både dig og din modtager at følge pakken fra start til slut. Vi henter pakkerne hos dig og leverer til modtageren alle hverdage inden for kontortid.

Dine forsendelser leveres inden for 1-2 dage mandag til fredag, men vi bestræber os på at levere din pakke allerede næste hverdag. Hvis du har behov for at få dine forsendelser leveret hurtigere, kan du læse mere på vores side om eksprestjenester.

Når du sender pakker uden for EU, kræves der tolddokumentation. Læs mere om told på vores toldsider.

Vi leverer som standard udelukkende Co2-frit, til alle dine kunder i København, Valby, Frederiksberg, Glostrup, Greve, Ishøj, Brøndby, Rødovre, Tårnby og Dragør, både dag og aften. Rundt regnet når vi 800.000 forbrugere i københavnsområdet med cykelbud eller eldrevet køretøj. Læs mere her.


Hvor stort og tungt?

Vægt og mål.

Maks. vægt: 35 kg

Maks. mål: længde 200 cm, eller længde + omkreds 300 cm.

Min. mål: længde 230 mm, bredde 130 mm, højde 10 mm

Pakker med en side over 120 cm, to sider over 60 cm eller en/flere sider under mindstemålet, skal sorteres manuelt, som vil medføre et ekstra håndteringsgebyr.

De maksimale mål gælder for levering i Danmark, Sverige, Finland og Norge. For mål til øvrige lande, se Bring Parcels generelle vilkår for pakker og paller.

Se vores vilkår

Sådan gør du

Pakning og emballering

Pak varerne på en sikker måde, og mærk emballagen godt. Skrøbelige genstande skal indpakkes i støddæmpende materiale for at beskytte mod evt. stød og tryk. Du finder flere gode tips til, hvordan man pakker og emballer her.

Bestilling og afhentning

Bestil leveringen direkte i Mybring, via API, EDI eller i dit TA-system. Du kan enten indgå en fast afhentningsaftale med os eller bestille afhentning, når du har brug for det via Mybring eller kundeservice.

Under transport

Leveringstiden er 1-2 hverdage i Danmark, og leveringen kan spores hele vejen fra første scanning på terminalen og til pakken er leveret til modtageren. Du finder detaljerede oplysninger om din pakke i Mybring.

Levering og modtagelse

Levering sker ved modtagers dør mellem kl. 8-16 mandag til fredag. Som standard, vil vi forsøge at levere pakken to gangen, inden den sendes tilbage til afsenderen.

Additional Services

  • Levering af dine pakker allerede om morgenen, dagen efter afhentning. Tillægstjenesten gælder for visse postnumre.

  • Pakke
    Chaufføren bærer pakken ind til et valgfrit og anvist sted hos din modtager, f.eks. et opbevaringsrum eller et skrivebord.

    Palle
    Ved levering af palle splittes pallen op, og hver enkelt pakke bæres ind til det anviste sted. Hvis modtageren ønsker det, kan chaufføren tage den tomme palle med sig efter indbæringen.

  • Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:

    • 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
    • 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller

    Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.

    Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.

    Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.

    Cargo Insurance kan tegnes for

    • Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
    • For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.

    Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.

    Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.

    DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring. 

  • Alle lande har forskellige regler. Læs derfor informationerne nedenfor og se, hvad der gælder for mærkning af pakkerne for det land, du skal sende pakker til.

    Tillægstjenesten Cash On Delivery kan kombineres med:

    • Business Parcel til Færøerne og Grønland
    • Business Parcel Bulk til Finland, Norge, Island og Færøerne
    • PickUp Parcel til Færøerne og Grønland
    • PickUp Parcel Bulk til Finland, Norge, Færøerne, Island
    • PickUp Parcel Budget til Færøerne og Grønland

    Når du bruger Cash On Delivery som tillægstjeneste, skal du vælge COD i det system, som du bruger til at udskrive dine transportetiketter og EDI med, så det er angivet på transportetiketten, at pakken skal leveres mod Cash On Delivery. Transportetiketten skal indeholde COD-trekant, COD-beløb, dit bankkontonummer og evt. betalingsreference.

    Til Island skal der udfyldes et indbetalingskort, som lægges i en plastlomme, der fastgøres til pakken. Til de øvrige lande kræves der ikke noget indbetalingskort til pakken.

    Hvis pakken leveres, uden at COD-beløbet er opkrævet, er Bring Parcels AB ansvarlig for hele COD-beløbet, forudsat at pakken er mærket i henhold til gældende regler, og at EDI-filen er overført på forsendelsestidspunktet med relevant information.

    Ved behov har du mulighed for at ændre eller slette et forkert COD-beløb mod et gebyr. Det er dog en forudsætning, at pakken endnu ikke er leveret til modtageren. Hvert land har forskellige regler, læs derfor informationen igennem for det land du skal sende pakker til.

    Vigtigt at huske på, når du sender dine pakker med COD

    Alle lande har forskellige regler. Læs derfor informationerne nedenfor og se, hvad der gælder for mærkning af pakkerne for det land, du skal sende pakker til.

    COD-pakkerne mærkes på følgende måde (PDF).

    Bankkonto (COD-konto) med OCR

    Konto med OCR betyder, at du som betalingsmodtager modtager automatisk afregning fra din bank med information om, hvilke af dine kunder, der har indbetalt COD-beløb. Oplysningerne indeholder altid en COD-reference, der viser, hvilken kunde der har indbetalt COD-beløbet til dig. COD-referencen består af et antal cifre, hvor det sidste ciffer er et kontroltal. Oplysninger om beregningen af kontrolcifrene får du fra din bank.

    Bankkonto (COD-konto) uden OCR

    Konto uden OCR betyder, at du som betalingsmodtager, ikke får automatisk afregning fra din bank. Du får i stedet en kopi af indbetalingskortet, hvor du kan se, hvilket COD-beløb der er indbetalt. Hvis du også ønsker en COD-reference, har du mulighed for at benytte et fritekstfelt. Et eksempel på fritekst er et fakturanummer.

    Kreditornummer

    Kreditornummeret består af otte cifre og bruges kun, når du sender COD-pakker til Færøerne og Grønland. Informér altid din kontaktperson i Bring om dette nummer, da det skal trykkes på indbetalingskortet.

  • Chaufføren adviserer din modtager via telefon 30 minutter før forventet levering. Passer til dig, der har modtagere, som ikke altid er til stede på kontoret eller arbejdspladsen.

  • Send flere end 20 pakker samtidigt til forskellige virksomheder i samme modtagerland i Norden eller Europa. Du sparer tid og toldomkostninger, fordi hele leveringen bliver fortoldet samlet.

  • Din levering leveres til modtageren, selvom personen ikke er til stede ved leveringen og kan kvittere for forsendelsen. Chaufføren stiller leveringen på det bedst mulige sted, og modtageren slipper for selv at hente eller booke en ny levering.

    Bring har ansvaret for at levere godset i henhold til skriftlige anvisninger i EDI og på pakkelabelen. Hvis der mangler skriftlige anvisninger, finder leveringen så vidt muligt sted uden for døren på den angivne adresse. I de tilfælde hvor anvisninger ikke kan følges, eller chaufføren vurderer, at levering ikke kan ske på en sikker måde, kan forsendelsen blive returneret til afsenderen. Flex Delivery kan anvendes i kombination med nedenstående tjenester og destinationer.

    Erstatningskravet for pakken eller pallen ophører, når pakken eller pallen er behandlet og leveret i overensstemmelse med de gældende vilkår. I de tilfælde, hvor kunden kan dokumentere, at eventuelt tab eller skade er opstået under Brings håndtering, gælder Brings generelle tjenestevilkår.

  • Denne tillægstjeneste giver dig mulighed for via sms og/eller e-mail at informere dine modtagere om, at pakken er på vej. Modtagerne kan dermed lettere planlægge deres gøremål med modtagerstyret Flex Delivery

    Du bestiller nemt tjenesten ved at vælge tillægstjenesten i Mybring eller et andet EDI-støttet TA-system. Hvis du angiver modtagerens mobilnummer og/eller e-mail, sender vi adviseringer via sms/e-mail.

    eAdvising er en tillægstjeneste til vores løsninger:

    •Business Parcel, DK & NO
    •Business Parcel Bulk, DK & NO
    •Business Pallet, DK
    •Express Nordic 09:00 Bulk NO
    •PickUp Parcel, FI, DK, NO & SE
    •PickUp Parcel Bulk, DK, SE, NO & FI
    •Home Delivery Parcel SE, NO & FI

  • Når du anvender denne tjeneste, sender du informationen i din handelsfaktura som en fil, når forsendelsen bliver hentet hos dig. EDI-filen sendes videre til Norge, så varerne kan fortoldes, så snart de ankommer til Oslo. Derfra sendes de senere hurtigt ud til dine modtagere, uanset hvor de befinder sig i Norge.

    For at kunne anvende tjenesten kræves det. at du sender fortoldningsinformationen via EDI. Du skal anvende et af de filformater til EDI-overførsel som Bring Parcels tilbyder. Tjenesten er den mest omkostningseffektive for dig, hvis du sender mere end 50 varenumre pr. forsendelse. Papirkopier af handelsfakturaen eller anden nødvendig tolddokumentation skal altid vedlægges den fysiske forsendelse. Ved afvigelser fra de aftalte retningslinjer, pålægges du omkostninger for afvigelser i henhold til aftale. Kontakt din kontaktperson hos Bring for yderligere information om tjenesten Customs Clearance Information via EDI.

  • Ad Hoc Pickup er en tillægstjeneste, der kan anvendes af dine kunder uden en aftale om fast afhentning, eller når de mangler en returlabel til deres returforsendelse.

    Din returforsendelse afhentes allerede dagen efter bestilling af afhentning, hvis bestillingen afgives inden kl. 13.00. Ad Hoc Pickup er en tillægstjeneste, der kan anvendes af dine norske, svenske, danske og finske kunder til returnering inden for Norden (ekskl. Island).

    Tillægstjenesten Ad Hoc Pickup har en fast pris og kan kombineres med produkterne:
    •Business Parcel Return
    •Business Parcel Bulk Return
    •Business Pallet Return

    Tag kontakt til din kontaktperson hos Bring, så hjælper vi dig med at få tilføjet Ad Hoc Pickup til din aftale.

    Vejledning i, hvordan man hurtigt og nemt booker en Ad Hoc Pickup, kan vedlægges dine forsendelser eller sendes separat til dine modtagere.