Palle til virksomheder

Når din virksomhed har brug for at sende standardpaller til andre virksomheder i Danmark, i Norden eller resten af Europa.

  • Vi leverer i Danmark, i Norden eller resten af Europa
  • Paller op til 750 kg
  • Vi leverer inden for 1-2 hverdage i Danmark

Når din forsendelse er for stor til at blive sendt som pakke, kan du anvende vores palletjeneste. Tjenesten er et godt supplement til dig, der allerede benytter Bring Parcels pakketjenester, og er oplagt for et lavere antal af enkelte standardpaller (EUR-paller).

Vi henter pallerne ved hoveddør eller port, og leverer til dør/port eller varemodtagelse/lastekaj hos din kunde. En af fordelene ved at sende paller, er at dine pakker er bedre beskyttet mod skader sammenlignet med hvis pakkerne sendes enkeltvis. Pallen må maksimalt veje 750 kg, og vi leverer den inden for 1-2 hverdag i Danmark. Din forsendelse kan spores.

Forsendelsen bør som standard ikke overstige 3.500 kg eller 3 paller pr. sending.


Hvor stort og tungt?

Vægt og mål.

Maks. vægt pr. palle: 750 kg

Sendingen bør ikke overstige 3.500 kg eller 3 paller per sending.

Maks. mål: længde 120 cm, bredde 80 cm, højde 180 cm

Varerne skal være emballeret og sikrede på en standardpalle. Vi sender dine paller til modtagere i hele Danmark og Norden.

Se vores vilkår

Sådan gør du

Pakning og emballering

Pak varerne på en sikker måde, og mærk emballagen godt. Skrøbelige genstande skal indpakkes i støddæmpende materiale for at beskytte mod evt. stød og tryk. Du finder flere gode tips til, hvordan man pakker og emballer her.

Bestilling og afhentning

Bestil leveringen direkte i Mybring, via API, EDI eller i dit TA-system. Du kan enten indgå en fast afhentningsaftale med os eller bestille afhentning, når du har brug for det via Mybring eller kundeservice.

Under transport

Leveringstiden er 1-2 hverdage i Danmark, og leveringen kan spores hele vejen fra første scanning på terminalen og til pakken er leveret til modtageren. Du finder detaljerede oplysninger om din pakke i Mybring.

Levering og modtagelse

Levering sker ved modtagers dør mellem kl. 8-16 mandag til fredag. Som standard, vil vi forsøge at levere pakken to gangen, inden den sendes tilbage til afsenderen.

Additional Services

  • Med disse to tillægstjenester kan du også sende paller med andre mål end de standardmål, der gælder for Business Pallet. Du kan sende dine halv- og kvartpaller til modtagere i Danmark, Sverige, og Finland. Til Norge er det kun muligt at sende halvpaller.

    Mål og vægt pr. palle

    1/2 Palle - Maks. mål: længde 80 cm, bredde 60 cm og højde 150 cm (inklusive emballage og pallens højde).
    Vægt maks. 400 kg pr. palle (inklusive emballage og pallens vægt)

    1/4 Palle – Maks. mål: længde 60 cm, bredde 40 cm og højde 120 cm (inklusive emballage og pallens højde).
    Vægt maks. 200 kg pr. palle (inklusive emballage og pallens vægt).

  • Pakke
    Chaufføren bærer pakken ind til et valgfrit og anvist sted hos din modtager, f.eks. et opbevaringsrum eller et skrivebord.

    Palle
    Ved levering af palle splittes pallen op, og hver enkelt pakke bæres ind til det anviste sted. Hvis modtageren ønsker det, kan chaufføren tage den tomme palle med sig efter indbæringen.

  • Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:

    • 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
    • 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller

    Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.

    Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.

    Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.

    Cargo Insurance kan tegnes for

    • Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
    • For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.

    Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.

    Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.

    DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring. 

  • Chaufføren adviserer din modtager via telefon 30 minutter før forventet levering. Passer til dig, der har modtagere, som ikke altid er til stede på kontoret eller arbejdspladsen.

  • Din levering leveres til modtageren, selvom personen ikke er til stede ved leveringen og kan kvittere for forsendelsen. Chaufføren stiller leveringen på det bedst mulige sted, og modtageren slipper for selv at hente eller booke en ny levering.

    Bring har ansvaret for at levere godset i henhold til skriftlige anvisninger i EDI og på pakkelabelen. Hvis der mangler skriftlige anvisninger, finder leveringen så vidt muligt sted uden for døren på den angivne adresse. I de tilfælde hvor anvisninger ikke kan følges, eller chaufføren vurderer, at levering ikke kan ske på en sikker måde, kan forsendelsen blive returneret til afsenderen. Flex Delivery kan anvendes i kombination med nedenstående tjenester og destinationer.

    Erstatningskravet for pakken eller pallen ophører, når pakken eller pallen er behandlet og leveret i overensstemmelse med de gældende vilkår. I de tilfælde, hvor kunden kan dokumentere, at eventuelt tab eller skade er opstået under Brings håndtering, gælder Brings generelle tjenestevilkår.

  • Denne tillægstjeneste giver dig mulighed for via sms og/eller e-mail at informere dine modtagere om, at pakken er på vej. Modtagerne kan dermed lettere planlægge deres gøremål med modtagerstyret Flex Delivery

    Du bestiller nemt tjenesten ved at vælge tillægstjenesten i Mybring eller et andet EDI-støttet TA-system. Hvis du angiver modtagerens mobilnummer og/eller e-mail, sender vi adviseringer via sms/e-mail.

    eAdvising er en tillægstjeneste til vores løsninger:

    •Business Parcel, DK & NO
    •Business Parcel Bulk, DK & NO
    •Business Pallet, DK
    •Express Nordic 09:00 Bulk NO
    •PickUp Parcel, FI, DK, NO & SE
    •PickUp Parcel Bulk, DK, SE, NO & FI
    •Home Delivery Parcel SE, NO & FI

  • Når du anvender denne tjeneste, sender du informationen i din handelsfaktura som en fil, når forsendelsen bliver hentet hos dig. EDI-filen sendes videre til Norge, så varerne kan fortoldes, så snart de ankommer til Oslo. Derfra sendes de senere hurtigt ud til dine modtagere, uanset hvor de befinder sig i Norge.

    For at kunne anvende tjenesten kræves det. at du sender fortoldningsinformationen via EDI. Du skal anvende et af de filformater til EDI-overførsel som Bring Parcels tilbyder. Tjenesten er den mest omkostningseffektive for dig, hvis du sender mere end 50 varenumre pr. forsendelse. Papirkopier af handelsfakturaen eller anden nødvendig tolddokumentation skal altid vedlægges den fysiske forsendelse. Ved afvigelser fra de aftalte retningslinjer, pålægges du omkostninger for afvigelser i henhold til aftale. Kontakt din kontaktperson hos Bring for yderligere information om tjenesten Customs Clearance Information via EDI.

  • Ad Hoc Pickup er en tillægstjeneste, der kan anvendes af dine kunder uden en aftale om fast afhentning, eller når de mangler en returlabel til deres returforsendelse.

    Din returforsendelse afhentes allerede dagen efter bestilling af afhentning, hvis bestillingen afgives inden kl. 13.00. Ad Hoc Pickup er en tillægstjeneste, der kan anvendes af dine norske, svenske, danske og finske kunder til returnering inden for Norden (ekskl. Island).

    Tillægstjenesten Ad Hoc Pickup har en fast pris og kan kombineres med produkterne:
    •Business Parcel Return
    •Business Parcel Bulk Return
    •Business Pallet Return

    Tag kontakt til din kontaktperson hos Bring, så hjælper vi dig med at få tilføjet Ad Hoc Pickup til din aftale.

    Vejledning i, hvordan man hurtigt og nemt booker en Ad Hoc Pickup, kan vedlægges dine forsendelser eller sendes separat til dine modtagere.