Business Parcel Return

Returpakker fra virksomheder i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

  • Nem returnering fra erhvervskunder
  • Afhentning eller retur via. pakkeboks eller pakkeshop
  • Virksomheden kan spore forsendelsen
  • Leveringstiden varierer fra land til land

Kvinde bruger mobiltelefon

Hvad koster det?

Alle priser er angivet i danske kroner og inkluderer basispris og kilotillæg ekskl. brændstoftillæg. Der tillægges et pristillæg for pakker, der er over 120 cm, og som har en bredde eller højde på over 60 cm.

Prisliste

Hvor stor og tung?

  • Maksimum vægt: Op til 35 kg
  • Maksimum længde: 200 cm for pakker fra Sverige, Danmark, Norge og Finland.
  • Længde + omkreds må ikke være mere end 300 cm.

 

Til retur via pakkeboks (enkeltvise pakker):

  • Maksimum vægt: Op til 20 kg
  • Maksimum mål 49 x 43 x 58 cm

 

Til retur via pakkeshops (højst fire pakker pr. forsendelse og lejlighedsvist):

  • Maksimum vægt: Op til 20 kg
  • Maksimum længde 150 cm

 

Vilkår

    Sådan fungerer det:

  1. 1

    Sådan returner dine erhvervskunder

    Din erhvervskunde booker returforsendelsen hos dig og sætter returlabelen på pakken. Vi afhenter pakken hos din kunde efter aftale. Ønsker din kunde større fleksibilitet, kan de indlevere returpakken i en af vores mange pakkeshops eller via en Nærboks gennem Nærboks appen.

  2. 2

    Accepter returneringen

    Returpakken bliver leveret til din virksomhed på hverdage mellem kl. 8-16.

Tillægstjenester

  • Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:

    • 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
    • 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller

    Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.

    Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.

    Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.

    Cargo Insurance kan tegnes for

    • Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
    • For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.

    Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.

    Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.

    DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring. 

  • Ad Hoc Pickup er en tillægstjeneste, der kan anvendes af dine kunder uden en aftale om fast afhentning, eller når de mangler en returlabel til deres returforsendelse.

    Din returforsendelse afhentes allerede dagen efter bestilling af afhentning, hvis bestillingen afgives inden kl. 13.00. Ad Hoc Pickup er en tillægstjeneste, der kan anvendes af dine norske, svenske, danske og finske kunder til returnering inden for Norden (ekskl. Island).

    Tillægstjenesten Ad Hoc Pickup har en fast pris og kan kombineres med produkterne:

    • Business Parcel Return
    • Business Parcel Bulk Return
    • Business Pallet Return

    Tag kontakt til din kontaktperson hos Bring, så hjælper vi dig med at få tilføjet Ad Hoc Pickup til din aftale.

    Vejledning i, hvordan man hurtigt og nemt booker en Ad Hoc Pickup, kan vedlægges dine forsendelser eller sendes separat til dine modtagere.