Sådan undgår du returneringer med ”Ikke afhentet på udleveringssted”-rapporten i Mybring

Med rapporten ”Ikke afhentet på udleveringssted” får du nemt et overblik over, hvilke forsendelser der har ligget længe på udleveringsstedet, så du selv følge op på modtagerne og dermed undgå returomkostninger og tabte indtægter. Rapporten er tilgængelig for norske og nordiske pakketjenester.

Når en forsendelse har ligget 2 uger på udleveringsstedet uden at blive afhentet, sendes den tilbage til afsender (bemærk: forsendelser til pakkeautomat i Finland har 1 uges liggetid). Det medfører, at:

  • Du bliver opkrævet returomkostninger
  • Du potentielt mister potentielle indtægter fra salget

Modtagere får flere adviseringer fra Posten/Bring om at afhente forsendelsen, der ligger på udleveringsstedet. Med rapporten ”Ikke afhentet på udleveringssted” får du desuden mulighed for selv at følge op på modtagerne. Bemærk at liggetiden i juli og december er lidt længere end 2 uger.

Sådan henter du rapporten ”Ikke afhentet på udleveringssted”

  1. Klik på ”Rapporter, og vælg ”New report”. 
  2. Vælg det kundenummer eller den kundenummergruppe, du ønsker at hente rapporten for.
  3. Under ”Status” vælger du ”Not collected at pickup point”. Specificer den periode, du ønsker at hente rapporten for, og klik på ”Create report”. 
  4. Du kan nu se rapporten. Tilpas hvilke oplysninger du ønsker at have med ved at tilføje og fjerne kolonner under ”Change columns”. Det kan være smart at have kolonnen ”Pickup code” med i denne rapport, hvis du vil sende en påmindelse til modtagerne.
  5. Hvis du ønsker at downloade rapporten, klikker du på ”Download” øverst til højre i tabellen og vælger ønsket format (PDF, Excel eller XML). 
  6. Hvis du ønsker at søge i og filtrere den rapport, du ser på skærmen, trykker du på ”Show search”. Du får nu et søgefelt frem, for hver kolonne i rapporten.  Angiv søgeværdi i ønsket felt og klik på ”Search”.