Hjemmelevering af pakker
Tilbyd hjemmelevering af pakker hele i Danmark, Sverige, Norge og Finland, tilpasset dine kunders behov.
- Hurtigt og bekvemt – levering direkte hjem til dine kunder
- Fleksibelt – mulighed for tilpasse leveringen
- Vi leverer med el-køretøjer til over 1,4 mio. danske forbrugere
Hjemmelevering er det mest fleksible alternativ. Pakkerne køres hele vejen hjem, og dine kunder bliver adviseret inden levering. Vores hjemmeleveringer er selvfølgelig også sporbare.
Vi tilbyder en hjemmeleveringstjeneste med levering i dagtimerne mellem kl. 8-17. Tjenesten giver dine kunder høj grad af fleksibilitet og frihed. Blandt andet kan de vælge at få stille pakken et aftalt sted på adressen med vores tillægstjeneste "flex delivery", hvis ikke de kan tage imod pakken eller vælge at omdirigere leveringen til et udleveringssted.
Vi leverer som standard emissionsfrit til alle dine kunder i København, Valby, Frederiksberg, Glostrup, Greve, Ishøj, Brøndby, Rødovre, Tårnby, Dragør, Fredericia, Vejle, Kolding, Sjølund og Hejls. Samlet set når vi over 1,4 mio. forbrugere i Danmark med elbil. Læs mere her.
Vil du gerne kunne tilbyde dine kunder et mere nøjagtigt tidspunkt for forventet levering? Med Estimeret ankomsttid (ETA) får dine kunder mere præcis information om forventet leveringstidspunkt, allerede når de afgiver deres bestilling. Læs mere om ETA her.
Hvad koster det?
Hvor stort og tungt?
Vægt og mål
Maks. vægt: 35 kg (25 kg til Finland).
Er dine varer over 35 kg? Læs mere her.
Maks. mål: længde 200 cm, eller længde + omkreds 300 cm.
Mindstemål: 23 x 13 x 1 cm
Er pakken over 120 cm på én side, har to sider over 60 cm, eller er den mindre end mindstemålet? Så skal den sorteres manuelt, der medfører et ekstra håndteringsgebyr.
Se dækningsområde (download Excel-fil)
-
1
Pakning og emballering
Pak varerne på en sikker måde, og mærk emballagen godt. Skrøbelige genstande skal indpakkes med støddæmpende materiale for at beskytte mod tryk og stød. Du finder flere tips til, hvordan du bør emballere og mærke dine pakker her.
-
2
Bestilling og afhentning
Bestil leveringen direkte i Mybring, via API, EDI eller i dit TA-system. Du kan også indgå en fast afhentningsaftale med os. Det er også muligt at bestille afhentning individuelt, når du har brug for det, i Mybring.
-
3
Under transport
Leveringstiden er 1-2 dage i Danmark og pakken kan spores under transporten.
-
4
Levering og modtagelse
Din kunde bliver adviseret om forventet leveringsdag og tidspunkt med et sporingslink via SMS eller e-mail.
Vi leverer pakken til nærmeste udleveringssted, hvis ikke din kunde er hjemme ved levering. Vi sørger selvfølgelig for at give din kunde besked.
-
5
Mulig retur
Hvis dine kunder skal returnere, tilbyder vi forskellige returtjenester:
-
Home Delivery Parcel Return – giver dine kunder mulighed for at returnere større pakker fra deres hjem på din virksomheds regning.
- PickUp Parcel Return – giver dine kunder mulighed for at returnere pakker på din virksomheds regning. Returforsendelsen indleveres på en Bring pakkeshop.
-
Sådan gør du
Tillægstjenester
Din levering leveres til modtageren, selvom personen ikke er til stede ved leveringen og kan kvittere for forsendelsen. Chaufføren stiller leveringen på det bedst mulige sted, og modtageren slipper for selv at hente eller booke en ny levering.
Bring har ansvaret for at levere godset i henhold til skriftlige anvisninger i EDI og på pakkelabelen. Hvis der mangler skriftlige anvisninger, finder leveringen så vidt muligt sted uden for døren på den angivne adresse. I de tilfælde hvor anvisninger ikke kan følges, eller chaufføren vurderer, at levering ikke kan ske på en sikker måde, kan forsendelsen blive returneret til afsenderen.
Erstatningskravet for pakken eller pallen ophører, når pakken eller pallen er behandlet og leveret i overensstemmelse med de gældende vilkår. I de tilfælde, hvor kunden kan dokumentere, at eventuelt tab eller skade er opstået under Brings håndtering, gælder Brings generelle tjenestevilkår.
Til dig, der ønsker, at dine hjemmeleveringspakker skal leveres til modtageren mod en underskrift. Muligheden for fleksibel levering uden kvittering blokeres. Chaufføren kræver kvittering på leveringstidspunktet.
Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:
- 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
- 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller
Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.
Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.
Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.
Cargo Insurance kan tegnes for
- Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
- For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.
Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.
Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.
DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring.
Lad din modtager returnere sin defekte vare i forbindelse med levering af ny vare.
Relaterede tjenester
Relaterede tjenester
Pakker til udleveringssted
Med ca. 7.000 udleveringssteder i Danmark og resten af Norden, kan dine kunder hente deres pakke netop der hvor det passer dem.
Hjemmelevering af tungere varer
Tilbyde dine kunder maksimal bekvemmelighed med hjemmelevering. Denne tjeneste gælder for varer, der er tungere end 35 kg. Vi leverer hele vejen hjem til dine kunder, når og som det passer dem bedst.
Pakker i postkassen til Norge
Når din virksomhed vil sende mindre pakker med levering i norske modtageres postkasse. Du vælger selv, om du ønsker at tilbyde dine kunder sporing med eller uden RFID.