Slip kontrollen – og sænk lager- og logistikomkostningerne i din webshop
Slip kontrollen – og sænk lager- og logistikomkostningerne for din webshop
Vil du frigøre mere tid til at udvikle din webshop? Hvis du outsourcer dit lager til lagerløsningen Shelfless, behøver du ikke at afsætte tid til plukning og pakning, og du kan opnå langt bedre omkostningskontrol.
Har du tænkt over, at du måske betaler for lagerplads, som du ikke bruger? Nogle gange er det klart, hvor meget plads der er brug for, men andre gange er det ikke. Det er dog sikkert, at mange mennesker ofte bliver overraskede over, hvor lidt plads de faktisk har brug for, når de flytter deres opbevaring til lagerløsningen Shelfless.
Spar på omkostningerne
At drive en webshop indebærer en række omkostninger, der kan bidrage til at gøre det til en dyr affære, som du sikkert ved. For at nævne et par stykker:
Udgifterne til at oprette og vedligeholde selve webshoppen, herunder udvikling, hosting og eventuel integration af betalingsgateway og andre nødvendige funktioner.
Omkostningerne ved at erhverve eller producere de varer, der skal sælges i din webshop. Dette omfatter både omkostninger til at købe varer fra leverandører eller producere dem internt, samt omkostninger til at opretholde en passende lagerbeholdning.
Markedsføringsomkostninger, der er nødvendige for at tiltrække kunder til din webshop. Dette kan omfatte udgifter til online annoncering, social media marketing, søgemaskineoptimering og andre reklame- og markedsføringsaktiviteter.
Lager- og logistikomkostninger udgør også en betydelig del af driftsomkostningerne for mange webshops. At opretholde et lager med tilstrækkelig lagerbeholdning og håndtere plukning, pakning og forsendelse af ordrer kan være en kompleks og dyr proces.
Endelig er der lønomkostninger, der kan omfatte lønninger til webshop-personale, kundeservicemedarbejdere, marketingpersonale og andre nødvendige medarbejdere.
Alt i alt kan disse omkostninger hurtigt summere sig og gøre det dyrt at drive en webshop. Det er derfor vigtigt, at du er opmærksom på dine udgifter og finder måder at optimere din drift for at maksimere indtjeningen og opnå succes på lang sigt.
Betal for den plads, du har brug for - og ikke mere
Med Shelfless betaler du kun for den plads, du bruger, og de services, du ønsker. De omkostninger, der er forbundet med lageret, er variable, og du kan frit skalere både op og ned. Skulle du pludselig gå fra at have brug for mere eller mindre plads, vil dine omkostninger blive justeret løbende.
Vi arbejder også hele tiden på at optimere din lagerplads, så du ikke optager mere plads end nødvendigt, og så varerne bliver behandlet så effektivt som muligt.
Med et fuldt integreret system har vi indsigt, der kan give et bedre overblik over, hvilke områder for din webshop der kan gøres mere omkostningseffektive - fra klik til levering. De mange data fra Shelfless kan bl.a. bruges til at se på bedre alternativer inden for forsendelse og til at finde måder at reducere omkostninger i forbindelse med indkøb, opbevaring, pakning og afsendelse.
Især i betragtning af de investeringsomkostninger, der er forbundet med moderne lagerløsninger, kan din webshop spare meget ved at bruge Shelfless.
Lager i hele Norden
Med Shelfless behøver du ikke dit eget lager, og sparer derfor de omkostninger som er forbundet hermed. I stedet får du mulighed for at benytte lagre, der er strategisk placeret rundt om i Norden, hvilket giver en konkurrencefordel, da lagret kommer tættere på slutkunderne og levering kan se endnu hurtigere. Du vil få hjælp til at administrere og håndtere dine varer på en smart og effektiv måde mellem vores lagre. Dette gør også, at springet ind på markeder uden for Danmarks grænser bliver meget lettere.
Slip kontrollen – og vind tid og penge
I en tid hvor effektivitet og skalerbarhed er afgørende for succes, kan det være en styrke at turde slippe kontrollen over dit webshops lager. Ved at outsource lagerhåndteringen til en erfaren 3PL-leverandør som Shelfless, får du ikke bare adgang til ekspertise og avancerede logistiksystemer – du frigør også tid og ressourcer, som du kan bruge på at vækste din forretning. Shelfless tilbyder tryghed i form af pålidelig drift, fleksible løsninger og fuld transparens, så du stadig har overblik, uden at skulle stå for det hele selv. Resultatet? Lavere omkostninger, færre bekymringer og en mere strømlinet kundeoplevelse.
God onboarding er nøglen til succes
For at sikre din succes som kunde er en af de primære forudsætninger en problemfri og nem onboarding. Derfor har vi allerede over 40 færdige integrationer på plads til dig som kunde - uanset om det drejer sig om e-handelsplatforme, forretningssystemer eller andre vigtige tjenester inden for e-handelsøkosystemet.
Matcher det ikke dine behov? Vi har et integrationsteam, der bygger kundetilpassede løsninger. Ud over problemfri integration tilbyder vi vores kunder flere forskellige funktioner i vores WMS-løsninger. Vi har både en egenudviklet og en standard WMS-løsning for at give dig som kunde det bedste udvalg af funktioner, der passer til dine behov.
Er du klar til at give slip?
Vi er klar til at hjælpe dig. Kontakt os, så finder vi ud af, hvilken løsning der passer bedst til dig og din webshop.