Hvor vil du logge ind?


Få mere ud af julehandelen i din netbutik

Flere og flere vælger at købe julegaver på nettet. Ifølge undersøgelsen Bring Research købte hele 70 % af alle under 40 år julegaver på nettet sidste år, og mange af dem i netbutikker de aldrig tidligere havde handlet i.


Gør julehandlen enkel for dine kunder

Mere end halvdelen handler i netbutikker, hvor de ikke har handlet tidligere. Forbered din netbutik og de leveringsalternativer, du tilbyder, i god tid i efteråret for at maksimere din julehandel. Mange oplever, at julen og julehandelen er stressende. Derfor er det vigtigt, at dine kunder føler sig trygge i netbutikken, så de kan handle i ro og mag døgnet rundt. Her får du tips til, hvordan du vinder en større del af julehandelen.

9 tips til konvertering i julehandelen

  • Tilbyd forlænget bytte- og returret, og kommuniker det tydeligt ud på startsiden.
  • Informer tydeligt om leveringsbetingelser på startsiden.
  • Husk at flere og flere handler fra mobilen – optimer netbutikken, så den fungerer lige godt uanset skærmstørrelse.
  • Tilbyd ekspreslevering. Det gør, at du kan sælge i flere dage, og selv dem der er ude i sidste øjeblik kan købe julegaverne på nettet.
  • Tilbyd hjemmelevering. Det sparer tid for dine kunder.
  • Tilbyd gaveindpakning og levering direkte til den, der skal have julegaven.
  • Arbejd med søgeordsoptimering. Sørg for, at kunderne finder netop din netbutik.
  • Vis kunders anmeldelser, og gør det enkelt for dem at få mulighed for at kommentere og vurdere.
  • Tilbyd gavekort, det reducerer risikoen for at købe den forkerte julegave. 

Download undersøgelsen i tal her

powered by Typeform

* Bring Research gennemfører kvartalsvise undersøgelser blandt skandinaviske netshoppere. Undersøgelserne gennemføres sammen med IPSOS. Statistik for julehandelen 2016.

Læs mere:
Undersøgelse viser: dette er vigtigst, når kunden vælger netbutik
Vil din storbykunde have sin vare rigtigt hurtigt?


Share on social media