Hvor vil du logge ind?


Gør din netbutik klar til Black Friday


Black Friday kick-starter julehandlen, og stadig flere vælger at handle julegaver på nettet. Vi har spurgt e-handlende hvad de ønsker at få ud af købsoplevelsen i netbutikkerne, og den indsigt vil vi gerne dele med dig.


Kend dine kunder

Black Friday har taget fart i Danmark og konkurrencen om at få e-handlende til, at handle i netop din netbutik er stor. For at du kan vinde denne konkurrence, er det vigtigt at din netbutik er gearet til at imødekomme, de forventninger som e-handlende har til de forskellige faser af købsprocessen. Ved du hvad dine kunder forventer?


Regelmæssige forbrugerundersøgelser

Gennem Bring Research gennemfører vi regelmæssige forbrugerundersøgelser, for at holde dig opdateret om e-handlendes behov og forventninger, når de handler på nettet. Vi har samlet vores indsigt i, hvilke forventninger e-handlende har til netbutikkerne, i forbindelse med Black Friday og julehandlen.

Download rapport: Hold dig opdateret med Bring Research - Få rapporten om de seneste forbrugertrends blandt e-handlende.


Black Friday ​​er starten på julehandlen

Næsten 58% af os handler julegaver på nettet (2017). Flere vælger nethandel, fordi det er nemmere og mere fleksibelt end at handle i en fysisk butik. Desuden slipper man for at stå i kø, varerne er let tilgængelige og der er et stort udvalg. Muligheden for at få fat i et godt tilbud er også en vigtig årsag for mange.


For e-handlen starter julen tidligt

Så mange som 15% starter julehandlen på nettet før november, mens 53% starter i november og 32% venter til december. Ikke overraskende er der en overvægt af mænd, der venter til december. Tidlig start på julehandlen betyder at du skal være ude i god tid med at planlægge dette års travlhed, både hvad angår din varebeholdning og for at sikre en god købsoplevelse i selve netbutikken.


Vil have forlænget returfrist og hjemmelevering

Hvad lægger kunderne vægt på når de handler julegaver på nettet? Så mange som 8 ud af 10 mener, at udvidet returfrist er vigtigt. Det er ikke så underligt, da mange begynder tidligt på julehandlen. Hvis julegaverne købes i november og først skal gives væk i december, er det klart at kunden ønsker længere frister for retur. Dette gælder uanset alder og køn. Udvidet returfrist skal vises tidligt i købsprocessen. Dette giver dine kunder tryghed og øger sandsynligheden for, at købet bliver gennemført.

Halvdelen af ​​de adspurgte mener, at det er vigtigt, at netbutikken tilbyder hjemmelevering af varer. Vigtigst er det for aldersgruppen 30-39 år, hvor vi finder de travle småbørnsfamilier. Dette betyder at hvis du ikke har hjemmelevering som en mulighed i din netbutik, bør du få det. På den måde vil du kunne tilfredsstille flere af dine kunder.

powered by Typeform


Læs også vores andre artikler om E-handel


Share on social media