Hvor vil du logge ind?


Tips fra Brings kundeservice - sådan giver du dine nye onlinekunder tryghed!

Coronasituationen har ændret hverdagen for de fleste af os. Vi vasker vores hænder konstant, holder social afstand og er mere forsigtige med, at foretage ændringer uden at det er absolut nødvendigt. Med dette i tankerne, er der mange som nu handler på nettet for første gang.

Vores kundeservice får hver dag mange opkald fra bekymrede kunder, som har handlet på nettet. Mange af disse har kun lidt erfaring med e-handel og har måske handlet på nettet for allerførste gang. Ofte handler spørgsmålene om information de modtager fra netbutikken når ordren er afsluttet.

Når de modtager ordrebekræftelsen, forstås det ofte som om, at ordren er blevet pakket, sendt og på vej hjem til modtageren.

Kundeservicerådgiver hos Bring

De kunder der ringer, undrer sig ofte over, hvorfor pakken ikke er kommet til transportør endnu, hvor pakken er og hvornår den leveres. Udfordringen for vores kundeservicerådgivere er, at vi i mange tilfælde ikke kan hjælpe dine kunder, fordi pakken endnu ikke er registreret i vores systemer.

Hvad kan du gøre for at give dine kunder tryghed?

Vores kundeservicerådgivere har samlet nogle konkrete tips til, hvad du kan gøre, for at sikre at de lidt mere uerfarne kunder føler sig trygge og får en endnu købsoplevelse.

  1. Vær ekstra tydelige i din kommunikation til kunderne.

    ▸ Er det en ordrebekræftelse, så vær tydelig i, at det er "kun" et bevis på, at butikken har modtaget ordren.

    ▸ Sender du information ud om, at varen er pakket og klar til forsendelse? Lad ikke kunden tro, at den er sendt, indtil den faktisk er sendt.

    ▸  Når pakken er sendt, så oplys kunden om, hvordan de selv kan følge pakken.
     
  2. Oplys kunden om den forventede leveringsdato og eventuel tidspunkt allerede ved købstidspunktet, samt i den informationen, der sendes umiddelbart efter ordren er afsluttet.
     
  3. Opfordre gerne dine kunder til at benytte Brings sporing. Det giver kunden tryghed, at de kan følge pakken undervejs.
     
  4. Hvis du sender varer ind til Norge, er det vigtigt at pakken er mærket korrekt. Hvis mærkningen er forkert, fører det ofte til længere leveringstid og kunder, der allerede har betalt afgifter, kan ende med at pakken sendes til toldbehandling. Det kan give en uheldig kundeoplevelse, og sandsynligheden for genkøb reduceres.

Med disse fire gode tip på plads kan du nemt fjerne en stor del usikkerhed og forvirring hos nye onlinekunder. Kontrol og oversigt giver trygge og tilfredse kunder, der kommer tilbage til dig igen og igen.


28.05.20