Coronainformation

Coronainformation - Norden genåbner

De nordiske lande er genåbnet, og de fleste coronarestriktioner er blevet fjernet. Hvad betyder dette for dig som Bring-kunde, og hvordan påvirker det vores tjenester?

Fra 1. oktober vil vi ikke længere operere under force majeure-situationen, der blev indført i for vores logistiktjenester, da pandemien blev en kendsgerning. Force majeure-situationen betød, at vi på grund af smitterisiko måtte afvige fra visse rutiner og servicekrav af hensyn til smittefaren for både vores kunder, modtagere og medarbejdere. Fysisk signatur, levering inden for døren og i private hjem er eksempler på nogle af disse rutiner og servicekrav. Vores forpligtelser med hensyn til afhentning- og leveringstidspunkter, fremsendelsestider og tidsgarantier vil efter 1. oktober følge almindelige regler og vilkår. Vores leveringsrutiner kan således genoptages, som de var for halvandet år siden.

Generel info

I takt med at flere vaccineres og faldende smittetal vender vi mere og mere tilbage, til det samfund vi så inden marts 2020. Forsamlingsforbud og afstandsregler er nu fjernet, sammen med de fleste rejserestriktioner. Myndighedernes råd om god håndhygiejne, samt anbefalinger ved forkølelse, hoste og influenzalignende symptomer gælder fortsat. Vi fastholder disse anbefalinger og rutiner i Bring. Blandt andet vil håndsprit være let tilgængeligt på alle vores leveringssteder, terminaler og i vores køretøjer.

Rutiner og betingelser for lignende tjenester, kan være forskellig fra land til land i Norden. Vi anbefaler derfor, at du læser de opdaterede oplysninger om afskaffelse af corona-relaterede logistikrutiner på de respektive landes websteder:

- Norge
- Sverige
- Finland

Hjemmelevering fra Bring chauffør til en familie
Hjemmelevering sker efter 1. oktober i overensstemmelse med de almindelige rutiner for servicen.

Dette sker der med vores tjenester, når vi skifter til "normale" driftsrutiner:

Fra og med 10. september 2021 er alle restriktioner internt i Danmark fjernet. Vi leverer derfor fortsat som normalt både til hjem, pakkeshop, pakkeboks og erhverv.  

I Danmark har vi allerede genindført mange af de sædvanlige rutiner i vores drift og ved hjemmelevering, som blandt andet krav om fysisk signering og levering inden for døren. Datoen for dette var 13. september.

Ved levering til et udleveringssted scannes ID ikke, og der skal ikke signeres ved afhentning. I stedet skal modtageren indtaste en kode ved afhentning.

Share Article