Tillægsydelser

  • Retur

    Giv dine modtagere muligheden for på en enkel måde at returnere sine pakker. Ved at vælge hjemmelevering kan chaufføren fx levere en ny vare og ved samme lejlighed tage en pakke med retur.

  • Valgfrit udleveringssted

    Lad dine modtagere selv vælge det udleveringssted der passer dem bedst. Vi har mere end 6.000 udleveringssteder i hele Norden. 

  • Forsikring

    Vilkår

    Forsikringen kan kombineres med alle produkter og tegnes for hver enkelt forsendelse, om det er pakke eller palle. Varens værdi defineres som den værdi, som forsikringstageren har opgivet, dog maximalt faktureringsværdien inkluderet fragt, forsikringspræmie og 10 procent forventet fortjeneste samt told, om det ønskes at være med i forsikringsværdien.

    • Maximalt forsikringsbeløb er 100.000 d.kr. pr. pakke eller 1.000.000 d.kr. pr. palle.
    • Cargo Insurance kan tegnes for alle typer af tilladte forsendelser, dog ikke mobiltelefoner, vin, sprit og køl-, frys-, ferskvarer eller varer, som allerede er skadet.
    • Forsendelser til og fra Iran, Irak og Afghanistan kan ikke forsikres. Få mere information om forsikringsvilkår via Brings samarbejdspartner First Marine A/S.

    Pris

    Du betaler en fast forsikringspræmie for Europa og en anden for resten af verden. Præmien bliver den samme uanset forsendelsens værdi.

    Helårsforsikring

    Du kan også få forsikret alle dine forsendelser for et helt år ad gangen. Helårsforsikring laves samtidig med din kundeaftale, hvor prisen aftales individuelt.

    Sådan gør du

    Ønsker du at forsikre dine forsendelser, kan du gøre det enkelt her. Ønsker du helårsforsikring kontakt da venligst Bring via vareforsikring.dk@bring.com. På dine forsendelser skal der ikke fremgå nogen form for angivelse, at forsendelsen er forsikret.

  • Levering uden kvittering

    Flex Delivery er en tillægstjeneste til dig som ønsker at dine pakker skal kunne leveres til modtageren, selvom modtageren ikke er til stede og kan kvittere for modtagelsen. Afsenderen angiver et alternativt leveringssted på transportlablen, f.eks. ”Kan stilles under trappen”. Hvis modtageren ikke er til stede ved leveringen, følger chaufføren de alternative henvisninger. Dermed slipper modtageren for at hente pakken på en anden adresse, hvilket sikrer en hurtigere levering.

    Tillægsydelsen kræver, at du har mulighed for at sende EDI (elektronisk overførsel af data) til Bring Parcels, og at du skriver en tillægsaftale med din sælger.

    Flex Delivery kan anvendes i kombination med nedenstående produkter og kan sendes til nedenstående lande.

    Flex Delivery - Produkt / Modtagerland Danmark DK Indenrigs Norge Sverige
    Business Parcel Ja Ja Ja Ja
    Business Parcel Bulk Ja Nej Ja Ja
    PickUp Parcel Ja Ja Nej Ja
    PickUp Parcel Bulk Ja Nej Nej Ja
    Express Nordic 09:00 Bulk Nej Nej Ja Nej
    Business Pallet Ja Ja Nej Nej

    Erstatning

    Der gives ingen erstatning for tab eller skade, hvis pakken behandles og leveres i overensstemmelse med afsenderens instruktion. Derimod gælder de generelle vilkår, hvis afsender eller modtager kan dokumentere, at der er sket tab eller skade, mens forsendelsen var i Brings varetægt.

  • Told

    Når du anvender denne tjeneste, sender du informationen i din handelsfaktura i en fil, når forsendelsen bliver hentet hos dig. EDI-filen sendes videre til Norge, så varerne kan fortoldes, så snart de ankommer til Oslo. Derfra sendes de senere hurtigt ud til dine modtagere, uanset hvor de befinder sig i Norge.

    For at kunne anvende tjenesten kræves det. at du sender fortoldningsinformationen via EDI. Du skal anvende et af de filformater til EDI-overførsel, som Bring Parcels tilbyder. Tjenesten er den mest omkostningseffektive, hvis du sender mere end 50 varegrupper pr. forsendelse. Papirkopier af handelsfakturaen eller anden nødvendig tolddokumentation skal altid vedlægges den fysiske forsendelse. Ved afvigelser fra de aftalte retningslinjer, pålægges afvigelsesomkostninger i henhold til aftale. Kontakt din sælger for yderligere information om tjenesten Customs Clearance Information via EDI.

  • eAdvising

    Denne tillægstjeneste giver dig mulighed for via sms, at meddele dine modtagere at pakken er på vej samt dato og plads for levering. Meddelelsen indebærer at modtageren hurtigere får information om at pakken er indleveret på postkontoret og dermed kan modtageren nemt hente sin forsendelse. Hvis pakken leveres til modtagerens dør, angiver meddelelsen hvornår leverancen vil ske på modtagerens adresse. Modtageren kan dermed lettere planlægge sine aktiviteter i sammenhæng med leverancen.

    eAdvisering kan anvendes sammen med Business Parcel Bulk og PickUp Parcel Bulk.

    Sådan fungerer eAdvising

    Du bestiller tjenesten enkelt når du udfylder information for din transportlabel i Mybring. Når du angiver modtagerens mobilnummer, sender vi en sms i stedet for en traditionel papir advisering. For Business Parcel Bulk sendes meddelelsen den dag hvor pakken ankommer til terminalen og skal køres ud.

    For PickUp Parcel Bulk sendes meddelelsen når pakken er leveret til postkontoret. Hvis modtageren ikke er hjemme eller hvis pakken ikke er afhentet efter syv dage, så sendes der en påmindelse.