Kender du det, når du har købt noget online og fortryder det bagefter? Ingen stress, eller drama, vi guider dig gennem vores forskellige returalternativer!
Publiceret21.03.2023
Written by Nina Danielson-Kienast
I den perfekte verden ville der ikke være noget bøvl med returneringer. Det ville være godt for planeten, og du ville slippe for en masse besvær. Men sådan ser virkeligheden desværre ikke altid ud. Selvfølgelig synes vi, at man skal undgå unødvendige returneringer, men der er situationer, hvor noget alligevel går galt. For eksempel de sko, der passede i størrelsen, men alligevel ikke var behagelige. Eller høretelefonerne, der trods positive anmeldelser ikke lige levede op til dine krav til lydkvalitet. Hvad gør vi så med dem?
Jo, vi sender dem selvfølgelig retur til webshoppen. Selvom det kræver lidt ekstra arbejde fra din side, som at sætte returlabel på og smide pakken af i nærmeste pakkeshop. Eller booke en retur direkte fra sofaen, hvis det drejer sig om en pakke på over 20 kg. Nemt som ingenting!
Returnering via pakkeshop
Når du shopper online, får du som regel returlabel med, som du sætter på pakken, hvis du vil sende den tilbage. Hvis den ikke fulgte med, skal du smide en besked til den webshop, hvor du købte varen, eller selv printe en.
Hvis du har brugt Bring Labelfree pakke via en gensalgsplatform, kan du også sende det tilbage uden label. Det betyder, at du hverken skal tænke på at printe eller skaffe en returlabel. Du skal derimod spørge afsenderen om en ny Labelfree kode, som du kan skrive på din returpakke og aflevere i din nærmeste Bring pakkeshop.
Du kan roligt bruge samme emballage, som varen kom i. På den måde er du med til at hjælpe miljøet, og du sikrer, at det, du sender retur, er godt beskyttet. Når du afleverer din returpakke i pakkeshoppen, får du en bekræftelse som en sms eller mail, og så sørger vi for at hente pakken hos dem.
I pakkeshoppen indleverer du din returpakke, og får en kvittering i form af en sms eller mail.
Returnering hjemmefra
Skal du sende noget stort retur? Noget, der er længere end 150 cm og vejer mere end 20 kg? Først skal du lige bestille en retur. Det gør du nemt via den webshop, hvor du købte produktet. Så ringer vi til dig for at finde ud af, hvornår vi kan komme og hente det.
Afhængig af hvilket Bring-produkt du har bestilt, kan returprocessen ske hjemmefra eller uden for hjemmet – på fortovet eller et praktisk sted, hvor vores bil kan køre til. Hvis returen skal ske udendørs, skal du selv stille varen udenfor.
Er det noget tungt, du skal returnere udendørs – f.eks. en sofa eller måske en vaskemaskine? Noget, der er større end 300 cm og vejer mere end 35 kg. Så kan du slappe helt af – for det hjælper vi med at bære ud. Bare husk, at produktet skal være pakket ind, ligesom da du modtog det – og hvis det drejer sig om hvidevarer, skal de være afmonteret, frakoblet, taget ud og/eller tømt.
Nogle gange bliver købet ikke, som man har tænkt sig.
Returnering via Bring pakkeboks
Det er også muligt for dig at returnere dine pakker enkelt og mere effektivt via våres pakkebokser, som du har hentet pakken i. Pakkeboksene er placeret på offentlige steder i og omkring store og mindre byer i Danmark med adgang døgnet rundt, og giver dig mulighed for at returnere din pakke lige når det passer dig.
Sådan returnerer du via en pakkeboks:
1. Log ind i Bring-appen.
2. Vælg “Retur til webshop”.
3. Sæt returlabelen på pakken og scan den i appen. Hvis du har en returkode, skriver du den tydeligt på pakken.
4. Vælg størrelsen på boksen baseret på størrelsen på din pakke.
5. Reservér en låge i pakkeboksen, og aflever pakken i pakkeboksen inden for en time.
6. Boksen åbner automatisk, når du er ved boksen.
7. Når du står foran pakkeboksen, trykker du på linket “Indlever pakke”.
8. Din reserverede låge åbnes.
9. Læg pakken i boksen og luk den igen, så er du færdig!
Reklamationer
Hvis du efter levering opdager en skade på din vare, skal du inden for to dage kontakte den webshop, hvor du købte din vare. Webshoppen sender derefter reklamationen videre til Bring.
Hvis vi opdager, at din vare har fået en skade under levering, noterer vores chauffør det og meddeler det til Bring.
Alle skader i hjemmet, uanset hvornår de opdages, skal anmeldes til webshoppen, der derefter reklamerer til Bring.