Har du fortrudt et køb fra nettet? Fortvivl ikke, der er hjælp at hente.
Publiceret21.03.2023Sidst opdateret13.10.2023
Written by Nina Danielson-Kienast
I den ideelle verden ville der slet ikke være nogen returvarer i omløb. Det ville gavne planeten, og du ville slippe for en masse unødigt besvær. Men sådan ser virkeligheden ikke ud. Selvfølgelig synes vi, at unødige returneringer skal undgås, men der er tilfælde, hvor noget alligevel går galt. Som f.eks. de der sko, der var i den rigtige størrelse, men alligevel ikke var gode at have på. Eller høretelefonerne, der trods gode anmeldelser alligevel ikke opfyldte dine krav til lydkvalitet. Hvad gør vi med dem?
Vi returnerer dem til webshoppen, selvfølgelig. Selvom det kræver en smule arbejde fra din side, som at sætte en returlabel på og aflevere pakken i nærmeste pakkeshop. Eller booke en returnering hjemmefra, hvis det drejer sig om en pakke på over 20 kg.
Returnering via pakkeshop
Når du køber noget i en webshop, følger der for det meste en returlabel med, som du sætter på pakken, hvis du vil returnere den. Hvis den ikke fulgte med, skal du kontakte den webshop, hvor du købte varen, eller selv udskrive en.
Har du købt en Bring Labelfree pakke gennem en købs- og salgsplatform, kan du også sende labelfrit retur. Det betyder at du hverken skal printe eller kræver en returlabel. Du skal derimod bede afsenderen om en ny Labelfree kode, som du kan skrive på din returpakke, og derefter aflevere i din nærmeste Bring pakkeshop.
Du kan godt bruge samme emballage, som varen blev leveret i. På den måde sparer du miljøet og garanterer, at det, du sender tilbage, er godt beskyttet. I pakkeshoppen indleverer du din returpakke, og får en kvittering i form af en sms eller mail, og vi henter pakken.
I pakkeshoppen indleverer du din returpakke, og får en kvittering i form af en sms eller mail.
Returnering hjemmefra
Skal du returnere noget stort? Noget, som er større end 150 cm i længden og vejer mere end 20 kg? Det første, du skal gøre, er at bestille en returnering. Det gør du via den webshop, hvor du købte produktet. Derefter kontakter vi dig for at booke et passende tidspunkt, hvor vi kan hente produktet.
Afhængig af hvilket Bring produkt du har booket, kan returnering ske hjemmefra eller uden for hjemmet – ved fortovet eller det nærmeste sted, vores bil kan køre til. Hvis returneringen sker udendørs, skal du selv bære varen ud.
Handler det om en udendørs returnering, som er meget tung – f.eks. en sofa eller måske en vaskemaskine? Noget som er større end 300 cm og vejer mere end 35 kg. Så kan vi berolige dig med, at du ikke selv behøver at bære det ud – vi kommer og klarer skærene. Men du skal huske, at produktet skal være beskyttet i emballage i samme stand, som du modtog det i – og hvis det handler om hvidevarer, skal de være afinstalleret, frakoblet, taget ud og/eller tømt.
I nogle tilfælde, afhængigt af hvilken returservice webshoppen anvender, kan du få pakken leveret hjem, men skal indlevere pakken i en pakkeshop, hvis du vil returnere den. Der kan også være tilfælde, hvor du henter en pakke i en pakkeshop, som ved returnering hentes af vores chauffør ved din dør. Det aftales med webshoppen som du returnerer til.
Returnering via pakkeboks
Nu har vi også gjort det muligt for dig at returnere dine pakker enkelt og mere effektivt via samme Nærboks som du har hentet pakken i. Nærboks placering tæt på boligområder og adgang alle ugens dage, giver dig mulighed for at returnere din pakke lige når det passer dig.
Enkel returløsning - nemt at sende retur.
Retur bestilles direkte i Nærboks app’en.
Indlevering tæt på hvor du bor.
Returpakken kan indleveres når det passer dig, alle ugens dage.
Hvordan virker det?
Hvis varen ikke passer eller ikke lever op til dine forventninger, bestiller du returnering direkte i Nærboks app'en. Når returneringen er registeret, sættes den medsendte returlabel på pakken og indleveres i den valgte Nærboks inden for 24 timer.
Reklamationer
Hvis du efter levering opdager en skade på din vare, skal du inden for to dage kontakte den webshop, hvor du købte din vare. Webshoppen sender derefter reklamationen videre til Bring.
Hvis vi opdager, at din vare har fået en skade under levering, noterer vores chauffør det og meddeler det til Bring.
Alle skader i hjemmet, uanset hvornår de opdages, skal anmeldes til webshoppen, der derefter reklamerer til Bring.