Vind kunder med flere leveringsalternativer i checkout
Vi har alle sammen været der – besøgt en webshop, hvor det bestemt ikke var nemt, at finde frem til, hvad det kostede at få varen leveret. Og for at få information om leveringstiden, har du måske været nødt til at dykke ned i betingelserne. Hvis du vil vinde købet og kunderne, skal du fjerne alle disse friktioner. Her fortæller vi, hvordan du gør.

Opsummeret
Tilbyd flere leveringsalternativer. Så kan dine kunder selv vælge ud fra pris, tryghed og leveringstid. Det valg, kunden foretog i går, er ikke nødvendigvis det alternativt som passer bedst på fremtidige køb.
- Sørg for, at de vigtigste leveringsoplysninger kommer tidligt i købsprocessen og følger kunden overalt, så de er nemme at finde.
Hvad koster det?
- Gør leveringsprisen enkel og logisk.
- Gratis levering er altid populært, men leveringsrabat kan også udløse køb. Find en løsning du har råd til, og som fungerer godt i din webshop. Test eventuelt forskellige prisniveauer.
Hvornår og hvordan får jeg min pakke?
- Oplys kunden om forventet leveringstid. Vores API giver dig muligheden.
- Husk at inkludere din egen ledetid til blandt pakning og afhentning, så bliver tidsestimeringen korrekt
- Forklar, hvad de forskellige leveringsalternativer betyder for dine kunder. Handler det om tunge varer, sparer de tid med hjemmelevering kontra at hente selv osv.?
Begår du disse hjemmeleveringsfejl?
Hjemmelevering er blevet endnu vigtigere for de kunder, der handler på nettet – men uden nok information kan de blive usikre og vælge en anden webshop. Disse tre fejl bør du styre udenom.
Det vil dine kunder vide om levering
8 ud af 10 kunder tjekker leveringsvilkårene, når de besøger en webshop for første gang. Sådan undgår du, at de afbryder købet.
Hjemmelevering – skab en konkurrencemæssig fordel allerede i dag
Ét leveringsalternativ er ikke optimalt for alle. Når du giver dine kunder mulighed for at få leveret deres varer på deres vilkår, giver du dem den fleksibilitet og valgfrihed de ønsker, når de handler på nettet.