Vind kunder med flere leveringsalternativer i checkout

Vind kunder med flere leveringsalternativer i checkout

Vi har alle sammen været der – besøgt en webshop, hvor det bestemt ikke var nemt, at finde frem til, hvad det kostede at få varen leveret. Og for at få information om leveringstiden, har du måske været nødt til at dykke ned i betingelserne. Hvis du vil vinde købet og kunderne, skal du fjerne alle disse friktioner. Her fortæller vi, hvordan du gør.

En kvinde står med en pakke i hånden uden for et Bring udleveringssted

For dine kunder er gennemsigtighed og information de vigtigste faktorer for, at de føler sig trygge og vælger at handle i webshoppen. Når det handler om levering er det primært pris, hvornår og hvordan varen bliver leveret, der afgør om kunden faktisk vil gennemføre købet eller ej. 

Dette vil kunderne vide 

Kunder der handler på nettet, har i de fleste tilfælde tre spørgsmål vedrørende levering: 

  1. Hvad koster det? 
  2. Hvornår modtager jeg min pakke? 
  3. Hvordan modtager jeg min pakke? 

Du kan forbedre dine kunders oplevelse væsentligt ved at besvare disse spørgsmål, når du gennemgår køberejsen i din webshop, og ikke mindst checkout. Når kunderne kommer til ckeckout, bør de få tilbud om leveringsalternativer, der giver mest mulig fleksibilitet og valgfrihed. Desuden skal leveringstid og pris for de forskellige alternativer fremgå tydeligt. 

Forbrugerne har i flere undersøgelser gennemført af Bring Research givet udtryk for, at levering bør være præget af valgfrihed, enkelhed og mest mulig selvbetjening. Tiden er vigtig for kunderne, så hvis det er tidsbesparende at få pakken leveret hjem, vil det være et attraktivt alternativ for mange. 

Tilbyd følgende leveringsalternativer i checkout 

Hvis din webshop sælger varer til privatpersoner, anbefaler vi, at du som minimum tilbyder nedenstående leveringstjenester. Alle tjenesterne har flere tilvalg, som gør det muligt at tilpasse dem til netop dine kunders behov. Kontakt os, eller klik dig ind på tjenesterne for flere oplysninger om, hvilke tilvalg der kan vælges. 

  • Pakke til et udleveringssted
    Levering til en valgfri pakkeshop eller pakkeboks. Dette er et attraktivt og smidigt alternativ, der giver dine kunder stor fleksibilitet i, hvor og hvornår de kan hente deres pakke. Vi har ca. 7.000 udleveringssteder i hele Norden, så der er altid et udleveringssted tæt dine kunder.
  • Hjemmelevering af pakker
    Pakken leveres direkte hjem til dine kunder for op til 35 kg. Det er vigtigt, at du synliggør, hvilken dag og hvilket tidspunkt pakken kan forventes leveret. I de større byer tilbyder vi en smidigere hjemmeleveringsløsning med kortere tidsvinduer og mulighed for at ændre leveringstidspunktet. 
Illustration af to bærbare computere, der taler med hinanden
Illustration af to bærbare computere, der taler med hinanden

Brings forskellige API’er sikrer et godt og bredt leveringstilbud til dine kunder

Når du bruger vores API’er kan du være sikker på, at du tilbyder dine kunder, den bedste praksis for levering, når de befinder sig i checkout. 

Shipping guide API 

Med vores Shipping Guide API kan du nemt vælge at synliggøre hvilke leveringalternativer, der er tilgængelig for den enkelte kunde, når de befinder sig i checkout. Så kan dine kunder selv vælge det alternativ, der passer dem bedst ud fra leveringstid, -sted og pris. Få oplysninger om, hvordan du implementerer Shipping guide API på vores developersider

Derudover bør du benytte API'ets navn for tjenesterne samt vise beskrivelsen. Dine kunder skal have et godt indblik i, hvad de forskellige tjenester indebærer, hvad de koster, samt hvordan og hvornår varen bliver leveret til kunden. 

Pickup Point API

Dette API viser en liste over mulige steder, hvor dine kunder kan hente deres pakker. Listen tager udgangspunkt i det postnummer kunden har oplyst og viser de ti nærmeste udleveringssteder, sorteret efter køretid i bil. 

Vil du at vide mere om, hvordan du kan tilpasse og optimere de leveringsalternativer, som du tilbyder dine kunder? Besøg vores developerside

Opsummeret

Tilbyd flere leveringsalternativer. Så kan dine kunder selv vælge ud fra pris, tryghed og leveringstid. Det valg, kunden foretog i går, er ikke nødvendigvis det alternativt som passer bedst på fremtidige køb. 

  • Sørg for, at de vigtigste leveringsoplysninger kommer tidligt i købsprocessen og følger kunden overalt, så de er nemme at finde. 

Hvad koster det? 

  • Gør leveringsprisen enkel og logisk. 
  • Gratis levering er altid populært, men leveringsrabat kan også udløse køb. Find en løsning du har råd til, og som fungerer godt i din webshop. Test eventuelt forskellige prisniveauer. 

Hvornår og hvordan får jeg min pakke? 

  • Oplys kunden om forventet leveringstid. Vores API giver dig muligheden. 
  • Husk at inkludere din egen ledetid til blandt pakning og afhentning, så bliver tidsestimeringen korrekt
  • Forklar, hvad de forskellige leveringsalternativer betyder for dine kunder. Handler det om tunge varer, sparer de tid med hjemmelevering kontra at hente selv osv.? 
Del artikel