Kundecase Karlskicks

Sådan fik KarlsKicks succes med sine custom sneakers i Norge og Sverige

Med Bring på holdet, har KarlsKicks forbedret kundeoplevelsen i deres checkout. Få indblik i, hvordan Karlskicks gjorde det enklere for kunderne at gennemføre køb i webshoppen, og hvorfor de nu er bedre rustet til at møde kunder også uden for Danmark.

Publiceret 06.06.2024

Midt i København, på hjørnet af Studiestræde og Larsbjørnsstræde, finder du KarlsKicks. Herfra har de drevet butikken siden 2023, efter at forretningen voksede ud af deres første fysiske butik, som åbnede i 2018.     

KarlsKicks har fået stor succes på det danske marked og ønskede derfor at udvide deres webshops til flere nordiske markeder. Et stort skridt, der samtidig betød en masse nyt at sætte sig ind i. 

Sko som blir malt
Foto: Olav Vhile

- Den største udfordring var at få kendskab til de forskellige told- og momsregler uden for Danmark. Vi oplevede samtidig flere kulturelle forskelle, som vi ikke havde erfaring med fra tidligere. Brings checkout-team hjalp os godt i gang fra start, både med lokalt kendskab og tilpasning af checkouten, fortæller Romeo Uhrenholt, E-commerce ansvarlig hos KarlsKicks. 

mann som holder en sko
Romeo, E-commerce ansvarlig hos KarlsKicks. Foto: Olav Vhile.

Toldregler og lokal kuthyme kan være vanskelig at sætte sig ind i, og for mange kan det være bedre at overlade opgaven til nogen, der kan det. Præcis som KarlsKicks gjorde, da de indgik samarbejde med os i Bring.  

-Vi er nordisk forankrede, så vi kender markederne rigtig godt og kan hjælpe vores kunder med at komme bedst muligt i gang, på tværs af de nordiske markeder. ” fortæller Zacharias Polonius, Technical Account Manager hos Bring.

Mann med briller som smiler
Zacharias Polonius, Technical Account Manager i Bring.

Checkout: en nøglefaktor for at kunderne gennemfører købet 

Udvidelsen til det norske og svenske marked betød blandt andet, at Karlskicks måtte tilpasse webshoppens checkout til de forskellige lande som sprog, leveringsmuligheder, leveringsbeskrivelser og betalingsmetode.

Sko fra Karlskicks på en hylle
Foto: Olav Vhile

I Norge er postkasserne f.eks. ikke låst og har en større luge. Levering og returnering direkte fra postkassen er derfor en populær leveringsmåde, også for de lidt større pakker. 

Situationen ovenfor er et klassisk eksempel på forskelle mellem landene, som man måske ikke tænker over, men som er vigtige at sætte sig ind i. Det kan være tidskrævende og for mange en udfordrende opgave.

Sparede tid med Brings plugin   

Hos Bring har vi udviklet et checkout-plugin til Shopify, der gør det nemt for webshops at opsætte en brugervenlig checkout, der altid er opdateret med priser og services. Ved at implementere pluginnet sparede KarlsKicks både tid og energi på optimering af checkouten. Samtidig giver checkouten nu slutkunderne en bedre købsoplevelse, når de handler i webshoppen. 

Skilt for Karlskicks
Foto: Olav Vhile

- Det var nemt at sætte pluginnet op. Med hjælp fra Bring tog det ikke mere end 30 minutter, og nu er vi sikre på, at checkouten er tilpasset det lokale sprog, tilbyder relevante leveringsmuligheder og viser forventede leveringsdag (ETA, estimated time of arrival), og om pakken leveres med el-varebil, fortæller Romeo.

Tre tips fra KarlsKicks til en succesfuld checkout-løsning 

  • Gør det enkelt: Jo nemmere det er at gennemføre en bestilling, desto større er sandsynligheden for, at kunderne gennemfører deres køb. 

  • Reducer antal klik i checkout: Fjern unødvendige trin fra din checkout. Tænk over, om der er trin eller tilvalg, du kan slå sammen eller bør fjerne.

  • Lokal checkout:  Tilpas så meget af checkouten som muligt til det respektive land. Det er vigtigt, at kunderne ved, hvad de kan forvente, når de handler i din webshop – både med hensyn til leveringstid, leveringsmuligheder og returpolitik. 

Overvejelser ved ekspansion i Norden

Når du udvider til et nyt land, er det vigtigt at forstå det nye marked. Hvad kan de lide, hvilken leveringsmetode er mest populær, anvender de andre betalingsmetoder, og hvordan gør de lokale webshops det? Det er også vigtigt at kommunikere med dine nye kunder og skabe tillid til varemærket.

- Kommunikation er helt klart vigtig. Vi sørger altid for at være tilgængelige for vores kunder og gør det tydeligt for kunder uden for Danmark, at KarlsKicks er et stort og anerkendt brand herhjemme, fortæller Romeo. 

Ekspansion til nye markeder vil altid byde på nye udfordringer, men med en god partner kan man nå langt. Hos Bring har vi et af Nordens mest omfattende distributionsnetværk for pakker. Vi har afdelinger, fulfilment-lagre og terminaler fordelt over hele Norden, og vi hjælper webshops med at komme tættere på deres kunder.

Vores rådgivere hjælper med alt fra opsætning af checkouten til indsigt, gode råd og vejledning om lokal tilpasning. Sammen finder den løsning der passer dig og dine kunder bedst.

- Bring har hjulpet os med gode råd til, hvordan vi skulle organisere os, da vi udvidede webshoppen til Norge og Sverige. I fællesskab har vi fundet en god leveringsløsning, der passer til både vores danske, og norske og svenske kunder, afslutter Romeo 

Ønsker du hjælp til din checkout? Vores rådgivere kan bistå inden for flere områder.

  • Best practice inden for levering i checkouten. 

  • Viden og research om frafald og forbrugeradfærd i checkouten 

  • Færdigudviklet plugin til webshopssystemer som Shopify & DanDomain 

  • Kendskab og mange års erfaring med det nordiske marked 

  • Styrke din position på det nordiske marked 

  • Optimering af checkout, der sikrer en bedre købsoplevelse og øger konverteringsraten 

Vil du høre mere om, hvordan du kan ekspandere din webshop på tværs af landegrænserne? Eller ønsker du råd og vejledning til din checkout?

Zacharias og resten af vores checkoutteam er klar til at hjælpe dig! Tryk på knappen nedenfor for at aftale et møde med en af vores rådgivere i Bring.

Book et møde

Del artikel