Hvor vil du logge ind?


Miljø og bæredygtighed bliver vigtigere for danske e-handlende

Hver tredje dansker ønsker at få oplysninger om, hvordan netbutikken arbejder med bæredygtighed og miljø, når de handler på nettet.

Nye tal fra Brings e-handelsrapport ”Sådan vælger kunderne dig” viser, at 1 ud af 10 e-handlende bevidst har valgt en netbutik på grund af dens bæredygtige profil.

Det som både mænd og kvinder angiver, er vigtigt for at netbutikken, og kan opfattes som bæredygtig er, at de bruger fornybar eller genanvendelig emballage, at produktet er produceret bæredygtigt og er af høj kvalitet. 

Tips til hvordan din netbutik kan leve op til forbrugernes ”grønne” forventninger

  • Visualiser og kommuniker det arbejde du gør for miljø og bæredygtighed i al din kommunikation til kunden - web, nyhedsbreve og sociale medier.
  • Giv dine kunder mulighed for at være med og bidrage til, en mere bæredygtig e-handel, ved at tilbyde bæredygtige alternativer.  
  • Træf bæredygtige valg og tænk miljøet ind i hele din værdikæde 

Forbrugerne i dag og morgendagens forbrugere forventer mere og stiller større krav til, at netbutikkerne tydeligt kommunikerer og tilbyder bæredygtige alternativer.

De netbutikker som formår, at synliggøre og overbevise kunderne om dens bæredygtige profil, vil ikke kun kunne positionere sig som en "grøn" netbutik, men også vinde fremtidens kunder” udtaler Per Buus Salgsdirektør, Bring.

Vil du vide mere om, hvilke forventninger og krav de skandinaviske forbrugere har, når de handler på nettet?


Download Brings seneste e-handelsrapport Bring Research ”Sådan vælger kunderne dig.” 


16.08.19