Du kan tilføje nye modtagere til din adressebog på tre måder

1. I forbindelse med at du opretter en fragtseddel, booker bud eller booker eksprespakke

Når du udfylder en modtager, finder du en knap nederst på siden, Gem modtager i adressebogen.

2. Tilføj enkelte nye modtagere

A. Før musemarkøren over Booking, og klik på Adressebog.
B. Klik på Opret modtager.
C. Udfyld alle oplysninger, og klik på Gem modtager

3. Upload mange modtagere samtidig

A. Før musemarkøren over Booking, og klik på Adressebog.
B. Tryk på Importere dine kontakter fra Excel-fil.
C. Klik på Modtager-skabelon og download filen
D. Opdater filen med dit kunderegister, og gem filen på din computer.
E. Gå tilbage til Mybring, og klik på Vælg fil. Find derefter skabelonen med dit kunderegister på din computer.
F. Klik på Importer. Hvis du har nogle adressefejl i din fil, får du en fejlmeddelelse. I så fald retter du de fejlbehæftede linjer og forsøger igen. Når alle linjer er fejlfri, bliver hele kunderegisteret importeret.

Hvordan anvendes adressebogen?

Når du har gemt alle modtagere i adressebogen, går det hurtigere, næste gang du skal oprette en transportlabel eller booke bud og eksprespakke.

Når du går til Ny bestilling under menupunktet Booking næste gang, vil alle dine adresser i adressebogen være søgbare direkte i modtagerfeltet. Når du kommer lidt længere frem i din booking, vil den modtager, du valgte, være forudfyldt som modtager af forsendelsen.

Ud over at gemme alle modtagere kan du gøre det samme med afsendere. Læs mere om det i vores artikel om, hvordan du kan spare tid ved at angive en standardafsender.