Hjemmelevering af tungere varer

Hjemmelevering af tungere varer

Tilbyd dine kunder maksimal bekvemmelighed med hjemmelevering. Denne tjeneste gælder for varer, der er tungere end 35 kg. Vi leverer hele vejen hjem til dine kunder, når og som det passer dem.

  • Fleksibel – levering i både dag- og aftentimerne
  • Kundetilpasset - lad dine kunder vælge det serviceniveau, de ønsker
  • Grønt – Co2-fri levering til over 800.000 modtagere i Københavnsområdet

Med vores hjemmelevering af tungere varer, kan du tilbyde dine kunder en meget fleksibel hjemmelevering. Sælger du f.eks. køkkener, hvidevarer, møbler eller sports- og træningsudstyr? Så kan du vælge netop den service om passer dine kunder og varer.

Vi tilbyder både at installere og montere varen forbindelse med hjemmeleveringen. Vi tager også gerne restemballage med tilbage.

Flere forskellige returløsninger kan tilvælges som blandt andet afhentning af returvaren hos modtager eller ombytning i forbindelse med levering af den nye vare.


Juster levering til det ønskede serviceniveau

Det er vigtigt at give dine kunder den service, de ønsker og forventer. Tilpas tjenesten til det serviceniveau, der er passende den aktuelle levering.

Indbæring

Varen leveres det angivne sted hjemme hos din kunde.

Levering til fortovet (curbside)

Levering sker til fortovskanten, grundgrænsen eller hoveddøren.

Installation og montering

Vi tilbyder også installation og montering på stedet i forbindelse med hjemmelevering.

Additional Services

Disse tillægstjenester giver dine kunder større fleksibilitet og valgfrihed.

  • Levering af større varer, betyder også masser af emballage for modtageren. Tilbyde din kunde hjælp med at få pakket varen ud f.eks. bølgepap og beskyttelsesplast, og få taget emballagen med til en genbrugsstation.

  • Din levering leveres til modtageren, selvom personen ikke er til stede ved leveringen og kan kvittere for forsendelsen. Chaufføren stiller leveringen på det bedst mulige sted, og modtageren slipper for selv at hente eller booke en ny levering.

    Bring har ansvaret for at levere godset i henhold til skriftlige anvisninger i EDI og på pakkelabelen. Hvis der mangler skriftlige anvisninger, finder leveringen så vidt muligt sted uden for døren på den angivne adresse. I de tilfælde hvor anvisninger ikke kan følges, eller chaufføren vurderer, at levering ikke kan ske på en sikker måde, kan forsendelsen blive returneret til afsenderen. Flex Delivery kan anvendes i kombination med nedenstående tjenester og destinationer.

    Erstatningskravet for pakken eller pallen ophører, når pakken eller pallen er behandlet og leveret i overensstemmelse med de gældende vilkår. I de tilfælde, hvor kunden kan dokumentere, at eventuelt tab eller skade er opstået under Brings håndtering, gælder Brings generelle tjenestevilkår.

  • Til dig, der ønsker, at dine hjemmeleveringspakker skal leveres til modtageren mod en underskrift. Muligheden for fleksibel levering uden kvittering blokeres. Chaufføren kræver kvittering på leveringstidspunktet.

  • Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:

    • 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
    • 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller

    Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.

    Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.

    Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.

    Cargo Insurance kan tegnes for

    • Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
    • For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.

    Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.

    Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.

    DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring. 

  • Lad din modtager returnere sin defekte vare i forbindelse med levering af ny vare.