Returnering via Nærboks

Nu tilbyder vi returnering via Nærboks

Forbrugerne har længe efterspurgt muligheden for at sende pakker retur via Nærboks. Derfor tilbyder vi nu som den første pakkedistributør i samarbejde med Nordic Infrastructure denne løsning.

En Nærbox med åben luge og pakke
Publiceret 14.04.2021

E-handlen er det seneste år vokset markant, og flere handler på nettet. Den øgede e-handel har medført højere krav fra forbrugerne - de vil have bekvemmelighed gennem hele købsrejsen. En af de største udfordringer, er dog fortsat når varen skal sendes retur eller ombyttes.

Nu kan danskerne returnerer deres pakker enkelt og mere effektivt med Bring via samme Nærboks som de hentet pakken i, hvilket ikke tidligere har været muligt. Vi er den første pakkedistributør, der tilbyder forbrugerne denne returløsning. Løsningen er et resultat af et samarbejdet med Nordic Infrastructure, der står bag Nærboks.

Forbedret returløsning 

Forbrugere, der har haft en positiv returoplevelse, er mere tilbøjelige til at handle samme sted igen, mens en dårlig returoplevelse har den modsatte effekt.

Retur er en vigtig del af købsoplevelsen når danskerne handler på nettet.

Per Buus, Direktør for E-handel og Logistik, Bring i Danmark.

- Vi utrolig glade for, at vi nu kan tilbyde vores kunder og slutmodtagere en forbedret og mere gennemskuelig returproces. Vi har fjernet mange af de friktioner, som hindre forbrugerne i at returnere selvom de egentligt har intentionen, og i stedet skabt en returløsning der forbedrer hele kundeoplevelsen, også efter købet, fortæller Per Buus.

Hvordan virker det?

Hvis varen ikke passer eller ikke lever op til forventningerne, bestiller kunden returnering direkte i Nærboks app. Når returneringen er registeret, sættes den medsendte returlabel på pakken og indleveres i den valgte Nærboks inden for 24 timer.

Nærboks placering tæt på boligområder og adgang 24/7, alle ugens dage, gør det muligt at returnere lige når det passer kunden. 

- Returlogistik er altid en naturlig og integreret del af vores tjenesteudvikling. Ved at tilføje retur fra Nærboks, kan vi tilbyde vores kunder en længe efterspurgt 360 graders løsning, der også styrker efterkøbsoplevelse for slutmodtageren. Lige nu arbejder vi på at gøre det muligt at returnere fra Nærboks med vores pakkekode, hvilket sparer returlabelen og gør processen endnu mere gnidningsfri for både netbutik og slutmodtager, fortæller Jens Lauge, Forretningsudvikler i Division E-handel og Logistik, Bring i Danmark.

Meget efterspurgt

- Endelig! Vi og vores mange tusinde daglige brugere af Nærboks har længe set frem til, at den første distributør udvider med returløsningen. Den er meget efterspurgt, og Bring bliver dermed first pakkedistributør med servicen til det største danske netværk af pakkebokse, fortæller Lars Simonsen, CEO Nærboks/Nordic Infrastructure.

I dag er vi koblet til ca. 200 Nærbokse og returing er muligt fra de Nærbokse som er en del af vores netværk. Tilgængelige Nærbokse vises automatisk for kunden, når der bestilles returnering via Nærboks app’en. Her kan du læse mere om vores store nordiske netværk af pakkebokse.

Vil du vide mere om retur via Nærboks?

Kontakt os, så fortæller vi dig mere om, hvordan du kan forenkle returnering for dine kunder.

Del artikel