Offensiv satsning på e-handelsmarkedet i Norden

Vi etablerer vores eget pakkeudleveringsnetværk i Sverige. I slutningen af marts vil de svenske e-handlende kunne hente deres pakker fra 1.700 udleveringssteder over hele landet. Det giver dig som Bring kunde fuld dækning i hele Norden når det gælder levering af pakker.

Satsningen på det svenske udleveringsnetværk betyder, at du som kunde hos Bring får tilgang til en bedre og mere solid logistikløsning, med hurtigere lead tider, fra ordrer til levering i hele Norden.

Vi ved, at nærhed og valgfrihed er vigtige faktorer for vores kunder, og at den her satsning positionerer os som en bedre leverandør til både forbrugere og e-handlen.

Per Öhagen, Koncerndirektør I DIVISION E-HANDEL OG LOGISTIK, BRING

Historisk satsning på nordisk e-handel

E-handelsmarkedet forventes at fordobles i Norden indenfor en overskuelig fremtid, så der er et stort potentiale for vækst i den nordiske e-handel. Denne satsning vil være en af ​​de vigtigste i Brings historie, så vi kan tilbyde vores kunder et komplet tjenestebredde og leverancer, når og hvor dine kunder ønsker det.

Etableringen af ​​vores nye svenske udleveringsnetværk er allerede godt i gang, og i slutningen af marts 2020 er netværket klar med i alt 1700 udleveringssteder. I løbet af 2 år vil antallet af udleveringssteder i Sverige vokse til ca. 3.000, hvilket vil betyde 8.000 udleveringssteder i hele Norden.

- Vi har undersøgt kundernes indkøbsadfærd og hvor de færdes, og vi kan se, at afhængigt af hvor de færdes, har de forskellige forventninger og krav til nærhed. Flere kilometer til et udleveringssted er ikke altid optimalt men ofte henter vi pakker, der hvor vi alligevel foretager os andre ting. Derfor kan det for nogen være enklere med lidt længere afsand. Mens nærhed på andre tidspunkter er vigtigst. Vi har foretaget en stor og vigtigt kortlægning, siger Mona Zuko, leder af Bring for B2B og e-handelstjenester i Sverige, Danmark og Finland.

I Norge satses der stort i etablering af ​​pakkebokse på steder, hvor modtagerne bor og ofte færdes. I Danmark har vi allerede 1.600 udleveringssteder og tester lige nu et nyt konceptet "Pakkenabo", hvor at personer i nærheden af, hvor du bor, fungerer som en pakkeshop. I Finland har vi partnere til levering af pakker. I alle de nordiske lande er der også en markant stigning i antallet af hjemmeleveringer.

Enkelt og valgfrit

For at møde kundernes behov når de handler på nettet, satser vi på en enkel digital brugerflade. Gennem digitale løsninger, får dine kunder valgfrihed og mulighed for at styre og spore deres pakker fra webshop til levering.

Vores mål er at være bedst på hjemlevering i Norden og leverer en førsteklasse modtagelsesoplevelse.

Per Öhagen, Koncerndirektør I DIVISION E-HANDEL OG LOGISTIK, BRING

- I dag har forbrugerne store forventninger til leveringen. De vil have hurtige, grønne leverancer til en god pris, og flere leveringsalternativer at vælge imellem. I tillæg vil de have information hele vejen. Derfor bliver vores evne til at tænke innovativt og udvikle tjenester, der er i tråd med kundernes ønsker afgørende, afslutter Per.

Har du spørgsmål om det nye udleveringsnetværk?

Tag en snak med din kontaktperson hos Bring eller klik her så hører du fra os. 

Share Article