Tilgængelig i hele Norge
I januar 2020 lancerede vi i koncernen et selvstændigt samarbejdet med SwipBox om at teste SwipBox Infinity i Oslo. Siden da har vi udviklet samarbejdet, og i løbet af 2021 opstilles ikke mindre end 3000 pakkebokse på omkring 1000 steder i hele Norge, med mulighed for at udvide med endnu flere.
SwipBox er blandet andet valgt fordi de kan stå udendørs og ikke har brug for strøm eller forbindelse til internettet. Det giver mulighed for, at placere pakkeboksene på de steder, hvor der færdes mange mennesker som i boligområder, trafikknudepunkter, indkøbscentre og kollegier. Pakkeboksenes fleksibilitet gør det samtidig muligt at skalere kapaciteten efter de lokale behov.
- Vi er meget stolte af, at Posten Norge, der er en af verdens mest innovative postvirksomheder, har valgt SwipBox Infinity-løsningen. Indbyggerne i Oslo er allerede glade for pakkeboksene, så vi ser frem til at rulle denne løsning ud i hele Norge og hjælpe Posten Norge med at levere yderligere service og kundekomfort, siger Jens Rom, der er administrerende direktør for SwipBox.
- Vi har det seneste år, testet SwipBox’ pakkeboks-koncept i både Norge og Danmark med stor succest. Pakkeboksens tilgængelighed 24-7, brugervenlighed og placering tæt på modtageren, gør det lige så enkelt at få leveret sin pakke som at bestille den på nettet, siger Jens Lauge, Forretningsudvikler i Division E-handel og Logistik, Bring i Danmark.
Stærkt landsdækkende netværk i Danmark
Vi har også udviklet samarbejdet med Nærboks i Danmark, som leveres af SwipBox, til at omfatte Nærboksnetværket. Det betyder, at vi i Bring nu kan tilbyde vores modtagere og kunder i Danmark, et stort og landsdækkende netværk med mere end 1.600 udleveringssteder.
- Vi har været koblet til hele Nærboksnetværket allerede i slutning af 2020. Nærboksene har været et godt supplement til vores netværk og vi ser at Nærboksenes placering og fleksibilitet er noget som modtagerne har stor præference for. Samtidig slipper de for at skulle stå i kø og de kan hente deres pakker på alle tider af døgnet, hvilket sikrer at de forsat trygt kan hente deres pakke under disse coronatider, siger Jens Lauge.
Returnering via Nærboks
Siden april 2021 tilbyder vi også som den første pakkedistributør, i samarbejde med Nærboks, muligheden for at sende pakker retur via Nærboks. Nu kan danskerne returnerer deres pakker via samme Nærboks som de hentet pakken i, hvilket ikke tidligere har været muligt. Bekvemmelighed gennem hele købsrejsen er vigtigt for forbrugerne, derfor har vi gjort returprocessen enklere og mere effektiv.
Læs mere om retur via Nærboks her.
Nye og mere fleksible løsninger
I 2020 har vi lanceret flere nye og mere fleksible løsninger for vores tjenester: