Shelfless hjælper dig med at digitalisere din webshops logistik
At digitalisere flere dele af sin e-handel er blevet mere og mere populært. Muligheden for at bruge data og kunstig intelligens til at effektivisere logistikken skaber flere muligheder for e-handlere, uanset størrelsen på netbutikken. Derudover kan integrationer med eksisterende e-handelsplatforme gøre processen meget effektiv.
Der er en voksende automationstrend i dansk e-handel, med fokus på at skabe mere effektiv logistik. Der er dog udfordringer med at komme i gang, især for mindre virksomheder. Opstartsinvesteringen som der kræves for at skabe et automatiseret lager, er stor, hvilket kan virke afskrækkende for mange. Men der er en løsning.
Med Shelfless fulfilment-løsningen fra Bring får du som e-handel mulighed for at bruge højautomatiserede fulfilmentlagre i verdensklasse, og du betaler kun for den brugte plads. Det betyder, at både store og små forretninger kan bruge denne service, uden at skulle investere store summer i deres eget højautomatiserede lager.dansk
Med Shelfless skal du ikke selv have et lager, og du slipper dermed for de omkostninger, det medfører. Ved at købe Shelfless-tjenesten får du et effektivt lager tilpasset dine behov.
Saman Hadiani, Head of Digital, Shelfless
Saman Hadiani, Head of Digital, Shelfless
Gnidningsfri integration med eksisterende systemer
En anden udfordring ved at automatisere logistik ligger i at harmonisere de forskellige systemer gennem hele logistikkæden. Saman forklarer: “Det er ikke nemt at automatisere en lagerløsning selv. Dels er det en stor investering, men det er også et omfattende arbejde at få de forskellige processer til at harmonisere med hinanden. Variationen af al automatisering, fra robotter til transportbånd og elevatorteknologi, gør arbejdet komplekst.”
Det behøver Shelfless brugere ikke bekymre sig om, da integration og IT-løsningerne varetages af Bring. Derudover har Shelfless et proprietært Warehouse Management System, som gør det muligt hurtigt at tilpasse integrationer, flows og produktion til e-handlerens behov, hvor Time-to-Market er essentielt.
Lager i hele Norden
At være tæt på kunden er en anden tendens, som Saman genkender. ”Vi ser, at e-handlere ønsker, at varebeholdningen skal opdeles på flere lokationer. Man vil gerne være tæt på kunden,« forklarer han.
Ved hjælp af Shelfless får du mulighed for at bruge de lagre, der er strategisk placeret rundt omkring i Norden, hvilket giver en konkurrencefordel, da lageret er tættere på slutkunderne. Det gør det desuden meget nemmere at komme ind på markeder uden for Danmarks grænser.
Sådan bruger du data til din fordel
Selv indenfor dataindsamling er der potentiale for at udvikle sin forretning. Ved hjælp af data kan AI forecaste og forudsige ordrer, hvilket fører til forbedret lagerbeholdning og dermed kortere leveringstid til slutkunden. Saman ser også en trend i 2022 med nye start-ups, der er fuldstændig dedikerede til at indsamle data, og bruge dem på den bedste måde.
Shelfless har ambitionen om at demokratisere data selv for små og mellemstore e-handlere, med det formål at give deres e-handlere en digital oplevelse af deres outsourcede beholdning. Ved hjælp af visuelle modeller af lageret i realtime kan e-handlere se simuleringer af eksempelvis ændringer i sortimentet.