Sådan bruger du retur som din konkurrencefordel

Er returneringer bare et nødvendigt onde for webshopsene? Eller er det muligt at bruge det som en konkurrencefordel?

Julehandelen på nettet vokser

I 2018 handlede lidt over 50% af forbrugerne julegaver på nettet. Andelen er steget år for år på linje med den generelle vækst i e-handlen. Hvordan kan du sikre dig, at du får en større andel af den stigende e-handel? Hemmeligheden kan ligge i, at bruge retur som en konkurrencefordel.

Udvidede returfrister er vigtige

Vi ved, at når forbrugerne handler julegaver på nettet, er det vigtigt for dem, at webshoppen tilbyder udvidede returfrister. Mere end 80% af forbrugerne mener, at udvidede returfrist er vigtigt, når de vælger hvilken webshop de handler i. kommuniker derfor dette tydeligt allerede på startsiden af din webshop.

Undersøg hvad forbrugerne siger om udvidede returfrister

Gør det nemt at finde returvilkårene

Jo enklere og mere tydeligt du oplyser kunderne om, hvordan de skal håndtere retur, og hvilke frister der gælder - jo flere vil vælge at handle hos dig. Gør retur så enkelt som muligt og sørg for at vilkårene er tydelige. Det kan være en god investering at bygge gode og langsigtet kunderelationer.

Sådan kan returvilkårene øge din omsætning

Færdigudfyldt returlabel

En anden vigtig faktor for de der handler på nettet er, at modtage en færdigudfyldt returlabel ved levering. Dette opfatter forbrugerne som enkelt og gnidningsfrit, og hjælper med at skabe en god kundeoplevelse.

Abonner på vores forbrugerrapporter!

Vi gennemfører jævnligt forbrugerundersøgelsen Bring Research om forbrugernes adfærd på nettet. Få rapport tilsendt.

Share Article