Labelfri fragt- og returløsning

Undgå unødvendige omkostninger og beskyt miljøet med returnering uden brug af fragtlabel

Vi har gjort det endnu nemmere for dig, der har en webshop, og dine kunder at returnere pakker med vores labelfri løsning. Det betyder, at ingen fragtlabel skal udskrives på forhånd og sendes med pakken til modtageren, hvilket er fantastisk, fordi 70% af fortrykte labels smides ud. Med vores løsning kan du spare både penge og beskytte miljøet endnu mere.

En kvinde står og smiler med en pakke i armene

I dag efterspørger langt de fleste forbrugere fleksible returløsninger, når de handler på nettet. 60% tjekker faktisk returbetingelserne, før de foretager et køb. Mange webshops udskriver derfor returfragtlabels på forhånd og sender disse sammen med pakkerne.

Men vidste du, at cirka 70 % af disse trykte labels ikke engang bliver brugt? Men bare smidt væk. Det vil vi ændre ved at indføre en såkaldt labelfri løsning.

Hvad betyder en labelfri løsning?

Kort sagt betyder det:

  • At webshops ikke skal udskrive returfragtlabels på forhånd, som de sender med pakken.
  • At private forbrugere ikke skal bruge en printer derhjemme til selv at printe fragtlabel, hvis de vil returnere.

Denne løsning bidrager til lettere returnering, da forbrugeren ikke behøver at kontakte webshoppens kundeservice for at bede om fragtlabel til returnering. 4 ud af 10 forbrugere kontakter i dag kundeservice på grund af webshoppens returløsning. Men med denne labelfri løsning booker de blot returen med webshoppen og modtager en mail fra os med en pakkekode eller en QR-kode, som de tager med til pakkehshoppen.

Det gør hele returprocessen både enklere og tidsbesparende, og samtidig sparer du på ikke at skulle printe fragtlabels unødigt, som aldrig engang bliver brugt. Det er løsningen er med til at spare både tid, omkostninger og miljøet.

Det skal være enkelt, effektivt og mere bæredygtigt for både webshops og modtager at sende og returnere pakker. Med pakkekoder sparer du papiret til fragtlabelen, og samtidig giver du dine kunder en bedre og mere bæredygtig købsoplevelse.

Jens Lauge, forretningsudvikler i Bring

Sådan fungerer det

  1. Bestilling af pakkekode: For jer, der har en webshop, kan I nemt bestille pakkekoden via en TA-udbyder, der understøtter løsningen, Mybring, Bring Booking API eller Returportalen.
  2. Levering af pakkekoden: Når din kunde bestiller en returnering, sendes pakkekoden/QR-koden direkte, enten via mail fra Bring eller fra webshoppen.
  3. Brug af pakkekoden: Din kunde medbringer pakkekoden/QR-koden til vores pakkeshops, der scanner pakken. Hvis der ikke er en printer, bruges pakkekoden.
  4. Indlevering og kvittering: Din kunde modtager en elektronisk kvittering i Bring-appen, når pakken er indsendt i pakkeshoppen.
  5. Pakkesporing: Pakken kan spores både af kunden eller af jer som webshop på bring.dk eller i vores Bring-app.
Kvinde skriver en pakkekode på en pakke

Vil du vide mere om vores labelfri returløsning?

Tag kontakt til os, vi er klar til at hjælpe dig!