Pakker til udleveringssted

Med næsten 7.000 udleveringssteder i Danmark og resten af Norden, kan dine kunder hente deres pakke netop der hvor det passer dem.

  • Hurtigt – levering inden for 1-2 dage
  • Fleksibelt – tilpas til dine kunders behov med forskellige tillægstjenester
  • Vi leverer med elbil eller elcykel til over 1. mio. danske forbrugere

At hente sin pakke selv fra et udleveringssted, er stadig den mest udbredte måde at levere pakker til privatpersoner på. Vores netværk har 100 % dækning i Danmark og Norden og består af næsten 7.000 udleveringssteder fordelt mellem pakkeshops og pakkebokse. Fordelen er, at din kunder selv kan hente deres pakke hvor og når det passer dem bedst.

Vi anbefaler, at man ved bestilling tilvælger tillægstjenesten ”valgfrit udleveringssted”, så dine kunder, selv kan vælge hvilket udleveringssted de ønsker at modtage pakken hos f.eks. tæt på arbejdspladsen, fitnesscenteret eller hjemmet. Hvis der ikke er valgt et bestemt sted, vælges automatisk nærmeste udleveringssted ud fra din kundes hjemmeadresse.

Dine kunder adviseres via SMS eller e-mail, og kan følge leveringerne på vores sporingsside. Leveringstiden er 1-2 dage i Danmark og 1-4 dage i Norden.

Vi leverer som standard udledningsfrit til alle dine kunder i København, Valby, Frederiksberg, Glostrup, Greve, Ishøj, Brøndby, Rødovre, Tårnby og Dragør, både dag og aften. Herudover leverer vi emissionsfrit til dine kunder i Fredericia, Vejle, Kolding, Sjølund og Hejls mellem kl. 8-17. Samlet set når vi over 1 mio. danske forbrugere med elbil eller elcykel. Læs mere her.

Vil du gerne kunne tilbyde dine kunder et mere nøjagtigt tidspunkt for forventet levering? Med Estimeret ankomsttid (ETA) får dine kunder mere præcis information om forventet leveringstidspunkt, allerede når de afgiver deres bestilling. Læs mere om ETA her.

Se vores udleveringssteder i Danmark

Bring-bud med pakke under armen

Hvor stort og tungt?

Vægt og mål

Maks. vægt:

  • 20 kg til Danmark
  • 20 kg til Sverige
  • 35 kg til Norge
  • 25 kg til Finland

Maks. længde:

  • 150 cm til Danmark, Sverige og de fleste øvrige lande
  • 200 cm til Norge og Finland

Maks. længde + omkreds:

  • 300 cm.

Mindstemål:

  • 15 x 10 x 1 cm til Danmark, Sverige og Finland
  • 23 x 13 x 1 cm til Norge

For pakker med en side over 120 cm, to sider over 60 cm eller en/flere sider under mindstemålet pålægges et pristillæg.

    Sådan gør du

  1. 1

    Pakning og emballering

    Pak varerne på en sikker måde, og mærk emballagen godt. Skrøbelige genstande skal indpakkes med støddæmpende materiale for at beskytte mod tryk og stød. Du finder flere tips til, hvordan du bør emballere og mærke dine pakker her.

  2. 2

    Bestilling og afhentning

    Bestil leveringen direkte i Mybring, via API, EDI eller i dit TA-system. Du kan også indgå en fast afhentningsaftale med os. Det er også muligt at bestille afhentning individuelt, når du har brug for det, i Mybring.

  3. 3

    Under transport

    Leveringstiden er 1-2 dage i Danmark og pakken kan spores under transporten.

  4. 4

    Levering og modtagelse

    Dine kunder får en advisering når pakken er klar til afhentning via SMS eller e-mail og kan derefter hente pakken på udleveringsstedet. Din kunde har mulighed for at ændring leveringen til en hjemmelevering, indtil pakken er læsset på bil, og med vores tillægsydelser, kan du udvide valgfriheden endnu mere, ved at lade din kunde selv bestemme udleveringsstedet. Din kunde vil få op til to påmindelser, hvis ikke pakken afhentes. Pakken skal afhentes inden for 7 dage, medmindre der bedes om forlænget frist.

  5. 5

    Mulig retur

    Hvis dine kunder skal returnere, tilbyder vi forskellige returtjenester:

    • Home Delivery Parcel Return – giver dine kunder mulighed for at returnere større pakker fra deres hjem på din virksomheds regning.

    • PickUp Parcel Return – giver dine kunder mulighed for at returnere pakker på din virksomheds regning. Returforsendelsen indleveres på en Bring pakkeshop.

Tillægstjenester

  • Lad din modtager selv vælge det udleveringssted, der passer bedst blandt mere end 1.200 udleveringssteder i Danmark og ca. 7.000 i hele Norden.

  • Alle lande har forskellige regler. Læs derfor informationerne nedenfor og se, hvad der gælder for mærkning af pakkerne for det land, du skal sende pakker til.

    Tillægstjenesten Cash On Delivery kan kombineres med:

    • Business Parcel til Færøerne og Grønland
    • Business Parcel Bulk til Finland, Norge, Island og Færøerne
    • PickUp Parcel til Færøerne og Grønland
    • PickUp Parcel Bulk til Finland, Norge, Færøerne, Island
    • PickUp Parcel Budget til Færøerne og Grønland

    Når du bruger Cash On Delivery som tillægstjeneste, skal du vælge COD i det system, som du bruger til at udskrive dine transportetiketter og EDI med, så det er angivet på transportetiketten, at pakken skal leveres mod Cash On Delivery. Transportetiketten skal indeholde COD-trekant, COD-beløb, dit bankkontonummer og evt. betalingsreference.

    Til Island skal der udfyldes et indbetalingskort, som lægges i en plastlomme, der fastgøres til pakken. Til de øvrige lande kræves der ikke noget indbetalingskort til pakken.

    Hvis pakken leveres, uden at COD-beløbet er opkrævet, er Bring Parcels AB ansvarlig for hele COD-beløbet, forudsat at pakken er mærket i henhold til gældende regler, og at EDI-filen er overført på forsendelsestidspunktet med relevant information.

    Ved behov har du mulighed for at ændre eller slette et forkert COD-beløb mod et gebyr. Det er dog en forudsætning, at pakken endnu ikke er leveret til modtageren. Hvert land har forskellige regler, læs derfor informationen igennem for det land du skal sende pakker til.

    Vigtigt at huske på, når du sender dine pakker med COD

    Alle lande har forskellige regler. Læs derfor informationerne nedenfor og se, hvad der gælder for mærkning af pakkerne for det land, du skal sende pakker til.

    COD-pakkerne mærkes på følgende måde (PDF).

    Bankkonto (COD-konto) med OCR

    Konto med OCR betyder, at du som betalingsmodtager modtager automatisk afregning fra din bank med information om, hvilke af dine kunder, der har indbetalt COD-beløb. Oplysningerne indeholder altid en COD-reference, der viser, hvilken kunde der har indbetalt COD-beløbet til dig. COD-referencen består af et antal cifre, hvor det sidste ciffer er et kontroltal. Oplysninger om beregningen af kontrolcifrene får du fra din bank.

    Bankkonto (COD-konto) uden OCR

    Konto uden OCR betyder, at du som betalingsmodtager, ikke får automatisk afregning fra din bank. Du får i stedet en kopi af indbetalingskortet, hvor du kan se, hvilket COD-beløb der er indbetalt. Hvis du også ønsker en COD-reference, har du mulighed for at benytte et fritekstfelt. Et eksempel på fritekst er et fakturanummer.

    Kreditornummer

    Kreditornummeret består af otte cifre og bruges kun, når du sender COD-pakker til Færøerne og Grønland. Informér altid din kontaktperson i Bring om dette nummer, da det skal trykkes på indbetalingskortet.

  • Returprocessen lige så vigtigt for købsoplevelsen som selve leveringen af varen. Derfor er det også vigtigt, at dine kunder har nem adgang til at returnere varen.

    Pakker under 20 kg kan indleveres på et udleveringssted. Har dine kunder fået pakken leveret til en Nærboks, kan de nemt bestille retur direkte i Nærboks app’en og indlevere den via en Nærboks igen.

    For at pakken kan returneres, skal dine kunder påsætte en returlabel eller skrive en labelfree kode på pakken, der registreres ved indlevering. Alle indleverede returpakker kan spores via vores sporingsside.   

  • Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:

    • 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
    • 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller

    Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.

    Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.

    Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.

    Cargo Insurance kan tegnes for

    • Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
    • For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.

    Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.

    Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.

    DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring. 

  • Denne tillægstjeneste giver dig mulighed for via sms og/eller e-mail at informere dine modtagere om, at pakken er på vej. Modtagerne kan dermed lettere planlægge deres gøremål med modtagerstyret Flex Delivery

    Du bestiller nemt tjenesten ved at vælge tillægstjenesten i Mybring eller et andet EDI-støttet TA-system. Hvis du angiver modtagerens mobilnummer og/eller e-mail, sender vi adviseringer via sms/e-mail.

    eAdvising er en tillægstjeneste til vores løsninger:

    • Business Parcel, DK & NO
    • Business Parcel Bulk, DK & NO
    • Business Pallet, DK
    • Express Nordic 09:00 Bulk NO
    • PickUp Parcel, FI, DK, NO & SE
    • PickUp Parcel Bulk, DK, SE, NO & FI
    • Home Delivery Parcel SE, NO & FI
  • Når du anvender denne tjeneste, sender du informationen i din handelsfaktura som en fil, når forsendelsen bliver hentet hos dig. EDI-filen sendes videre til Norge, så varerne kan fortoldes, så snart de ankommer til Oslo. Derfra sendes de senere hurtigt ud til dine modtagere, uanset hvor de befinder sig i Norge.

    For at kunne anvende tjenesten kræves det. at du sender fortoldningsinformationen via EDI. Du skal anvende et af de filformater til EDI-overførsel som Bring Parcels tilbyder. Tjenesten er den mest omkostningseffektive for dig, hvis du sender mere end 50 varenumre pr. forsendelse. Papirkopier af handelsfakturaen eller anden nødvendig tolddokumentation skal altid vedlægges den fysiske forsendelse. Ved afvigelser fra de aftalte retningslinjer, pålægges du omkostninger for afvigelser i henhold til aftale. Kontakt din kontaktperson hos Bring for yderligere information om tjenesten Customs Clearance Information via EDI.