API – for smidigere integrationer

API står for Application Programming Interface, og er en software-grænseflade, der tillader to forskellige software at kommunikere med hinanden.

Illustration af to maskiner, der taler med hinanden i etaller og nuller.

 

API-løsninger gør det muligt for forskellige software og forretningssystemer at kommunikere med hinanden, på en smartere og mere automatiserede måde. API'er er designet til at være mere fleksible og nemmere at integrere end ældre løsninger som EDI. API sikrer både din virksomhed og dine kunder et mere integreret og problemfrit informationsflow.

API'er gør din netbutik bedre

For at give kunderne en bedre købsoplevelse i din webshop, skal du vælge forskellige API'er . Det giver dig mulighed for at integrere med et utal af tredjepartsplatforme, der kan forbedre brugeroplevelsen og øge dit salg.

Nogle af de områder, hvor du kan koble webshop til tredjepartsplatforme, er:

  • betalingsløsninger og økonomisystemer
  • valg af leveringsalternativ og fragtleverandør
  • links til sociale medieplatforme
  • information om lagerstatus i realtid

Skal vi forbindes?

De fleste webshopsplatforme leverer standardmoduler med vores API'er

Se oversigten her

5 gode grunde til at bruge API:

  1. Du bestemmer selv, hvornår du vil hente opdaterer oplysningerne.
  2. Det skaber en bedre kundeoplevelse, især for dig med en webshop
  3. Du får fuldt overblik over dine ordrer og omkostninger, direkte ind i dit system uden at logge ind på nogen af vores systemer.
  4. Det er gratis at bruge vores API'er.
  5. Vejen fra ordre til status på forsendelse er meget hurtigere.

Du bestemmer selv, hvordan du vil bruge systemet, men det er værd at huske på, at API også kan bruges sammen med EDI. Systemerne udelukker ikke hinanden, men vil derimod styrke din virksomhed på tværs af dine services. Du bør især kombinere booking af EDI med vores Pickup Point API. På den måde kan dine kunder selv vælge mellem flere udleveringssteder i din checkout. Når kunden har valgt udleveringssted, overfører du disse oplysninger til din reservations-EDI, som videresendes til os.

Her er nogle af de forskellige API-løsninger, vi tilbyder:

Shipping Guide API

  • Kunden vælger selv, hvordan de modtager pakken.

Med Shipping Guide API kan dine kunder nemt se mulige leveringsalternativer og vælge det, der passer dem bedst, ud fra leveringsadresse, leveringstid og pris.

Når kunderne bestiller i din webshop, vil de får en langt bedre købsoplevelse når de kan vælge mellem flere leveringsmuligheder. Dette øger også chancen for, at de fuldfører deres køb.

Pickup Point API

  • Kunden vælger selv, hvor de vil hente pakken.

Med Pickup Point API kan dine kunder vælge at hente deres pakke fra det udleveringssted, der passer dem bedst. Når dine kunder befinder sig i checkout, anbefaler vi, at de får vist en liste over mulige udleveringssteder baseret på deres adresse. Det gør det nemt for dine kunder.

Booking

  • Enklere bestilling og håndtering af labels.

Med Shipment API eller Booking API kan du bestille fragt direkte i dit ordresystem. Er du registeret i Mybring, kan du printe fragtlabels som PDF.

Når kunden har afgivet ordren i din webshop, registreres det direkte hos. Vejen fra ordre til status på forsendelsen er derfor mere effektiv, end hvis du havde gjort det manuelt i Mybring. Du sparer tid, som du kan bruge på andre ting.

Til udviklere

Har du egene udviklere, eller får du hjælp fra konsulenter? Du finder alle de nødvendige oplysninger for at integrere med vores systemer på vores Developer site.

Teknisk information