Hjemmelevering af pakker

Tilbyd hjemmelevering af pakker hele i Danmark, Sverige, Norge og Finland, tilpasset dine kunders behov.

  • Smidigt – levering hele vejen hjem til dine kunder dag, aften og i weekenden
  • Fleksibelt – mulighed for, at du og dine kunder kan tilpasse leveringen
  • Vi leverer med elbil eller elcykel til over 1. mio. danske forbrugere

Hjemmelevering er det mest fleksible alternativ. Pakkerne køres hele vejen hjem, og dine kunder bliver adviseret både inden levering og undervejs. Vores hjemmeleveringer er selvfølgelig også sporbare.

Vi tilbyder forskellige muligheder for hjemmelevering af pakker, så du kan vælge det, der passer dig og dine kunder bedst. Afhængigt af hvilken tjeneste du vælger, og i hvilket område leveringen sker, er der mulighed for, at dine kunder kan få levering både dag, aften og i større byer også i weekender.

Vi tilbyder en basis hjemmeleveringstjeneste med levering i dagtimerne mellem kl. 8-17. Tjenesten giver dine kunder høj grad af fleksibilitet og frihed. Blandt andet kan de vælge at få stille pakken et aftalt sted på adressen, hvis ikke de kan tage imod pakken eller vælge at omdirigere leveringen til et udleveringssted.

Vi tilbyder også en mere fleksibel hjemmeleveringstjeneste, hvor vi har forbedret modtagerens oplevelse yderligere. Tjenesten tilbydes i de større byer i Danmark, og med den kan du tilbyde dine kunder kortere tidsvindue, levering både dag- og aften, en forbedret sporingsside, sporing af pakkerne i realtid og mulighed for at vælge præcis leveringsdag og tidsvindue for leveringen. Læs mere om denne hjemmeleveringstjeneste her, eller kontakt os, så fortæller vi mere.

Vi leverer som standard emissionsfrit til alle dine kunder i København, Valby, Frederiksberg, Glostrup, Greve, Ishøj, Brøndby, Rødovre, Tårnby og Dragør, både dag og aften. Herudover leverer vi emissionsfrit til dine kunder i Fredericia, Vejle, Kolding, Sjølund og Hejls mellem kl. 8-17. Samlet set når vi over 1 mio. danske forbrugere med elbil eller elcykel. Læs mere her.

Vil du gerne kunne tilbyde dine kunder et mere nøjagtigt tidspunkt for forventet levering? Med Estimeret ankomsttid (ETA) får dine kunder mere præcis information om forventet leveringstidspunkt, allerede når de afgiver deres bestilling. Læs mere om ETA her.

Hjemlevering til familien ved døren

Hvor stort og tungt?

Vægt og mål

Maks. vægt: 35 kg (25 kg til Finland).

Maks. mål: længde 200 cm, eller længde + omkreds 300 cm.

Mindstemål: 23 x 13 x 1 cm

For vores basis hjemmeleveringstjeneste: er pakken over 120 cm på én side, har to sider over 60 cm, eller er den mindre end mindstemålet? Så skal den sorteres manuelt, der medfører et ekstra håndteringsgebyr.

Se vores vilkår

Se dækningsområde (download Excel-fil)

    Sådan gør du

  1. 1

    Pakning og emballering

    Pak varerne på en sikker måde, og mærk emballagen godt. Skrøbelige genstande skal indpakkes med støddæmpende materiale for at beskytte mod tryk og stød. Du finder flere tips til, hvordan du bør emballere og mærke dine pakker her.

  2. 2

    Bestilling og afhentning

    Bestil leveringen direkte i Mybring, via API, EDI eller i dit TA-system. Du kan også indgå en fast afhentningsaftale med os. Det er også muligt at bestille afhentning individuelt, når du har brug for det, i Mybring. 

  3. 3

    Under transport

    Leveringstiden er 1-2 dage i Danmark og pakken kan spores under transporten.

  4. 4

    Levering og modtagelse

    Afhængigt af den hjemmeleveringstjeneste, du vælger, leverer vi enten mandag til fredag mellem kl. 8-17, om aftenen mellem kl. 17-21 eller i weekenden. Din kunde bliver adviseret om forventet leveringsdag og tidspunkt med et sporingslink via SMS eller e-mail. Med vores mere fleksible løsning kan modtageren følge leveringen i realtid og ændre leveringsdag og tidspunkt.

    Ved levering om aftenen med vores mere fleksible hjemmeleveringstjeneste kontakter chaufføren modtageren inden levering.

    For vores basis hjemmeleveringstjeneste, leverer vi pakken til nærmeste udleveringssted, hvis ikke din kunde er hjemme ved levering og ikke har valgt en af vores fleksible løsninger. Vi sørger selvfølgelig for at give din kunde besked.

  5. 5

    Mulig retur

    Hvis dine kunder skal returnere, tilbyder vi forskellige returtjenester:

    • Home Delivery Parcel Return – giver dine kunder mulighed for at returnere større pakker fra deres hjem på din virksomheds regning.

    • PickUp Parcel Return – giver dine kunder mulighed for at returnere pakker på din virksomheds regning. Returforsendelsen indleveres på en Bring pakkeshop.

Tillægstjenester

  • Din levering leveres til modtageren, selvom personen ikke er til stede ved leveringen og kan kvittere for forsendelsen. Chaufføren stiller leveringen på det bedst mulige sted, og modtageren slipper for selv at hente eller booke en ny levering.

    Bring har ansvaret for at levere godset i henhold til skriftlige anvisninger i EDI og på pakkelabelen. Hvis der mangler skriftlige anvisninger, finder leveringen så vidt muligt sted uden for døren på den angivne adresse. I de tilfælde hvor anvisninger ikke kan følges, eller chaufføren vurderer, at levering ikke kan ske på en sikker måde, kan forsendelsen blive returneret til afsenderen. Flex Delivery kan anvendes i kombination med nedenstående tjenester og destinationer.

    Erstatningskravet for pakken eller pallen ophører, når pakken eller pallen er behandlet og leveret i overensstemmelse med de gældende vilkår. I de tilfælde, hvor kunden kan dokumentere, at eventuelt tab eller skade er opstået under Brings håndtering, gælder Brings generelle tjenestevilkår.

  • Til dig, der ønsker, at dine hjemmeleveringspakker skal leveres til modtageren mod en underskrift. Muligheden for fleksibel levering uden kvittering blokeres. Chaufføren kræver kvittering på leveringstidspunktet.

  • Det sker, at en pakke forsvinder eller beskadiges på vej til modtageren. Vi anbefaler derfor, at du tegner vores tillægsforsikring, Cargo Insurance. Erstatningen baseres på forsendelsens reelle værdi, og der er ingen selvrisiko. Vi erstatter beløb op til:

    • 100.000 DKK eller 10.000 EUR for dine pakker
    • 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR for dine paller

    Hvis du ikke har Cargo Insurance, vil erstatning ske i henhold til reglerne i NSAB 2015. Der gives kun erstatning, når Bring Parcels AB har forårsaget skaden, og niveauet for erstatningen baseres på et beløb pr. kilo – uanset værdien af pakkens indhold. Erstatningen er 8,33 SDR* pr. kilo for vejtransport og 17 SDR pr. kilo for flyfragt.

    Forsikringen kan tegnes for hver enkelt pakke eller palle. Der gives fuld erstatning for varens værdi, og du betaler ikke nogen selvrisiko. Det er forsikringstageren selv, der angiver varens værdi, og den skal baseres på varens pris og eventuel handelsfortjeneste. Det betyder, at hvis du f.eks. forsikrer din vare til 1.000 DKK, så beregnet varens værdi som faktureringsværdien inklusive fragt, forsikringspræmie, eventuel fortjeneste og told.

    Maksimale forsikringsbeløb for pakker er 100.000 DKK eller 10.000 EUR og for paller er det 1.000.000 DKK eller 100.000 EUR.

    Cargo Insurance kan tegnes for

    • Alle former for tilladt gods, bortset fra mobiltelefoner, vin, tobaksvarer, spiritus, køle-, frost- og ferskvarer eller varer, der allerede er beskadigede.
    • For forsendelser til og fra alle lande, bortset fra Iran, Irak og Afghanistan.

    Mere information om forsikringsvilkår findes på firstmarine.dk, som er vores forsikringspartner.

    Du kan vælge at betale en fast pris for hver enkelt forsendelse. Prisen varierer afhængig af, om forsendelsen skal sendes til Europa eller til resten af verden. Præmien er dog den samme – uanset forsendelsens værdi. Hvis du vil forsikre dine pakker og paller på denne måde, gør du det nemt ved brug af vores formular til bestilling af forsikring, som du finder via dette link.

    DDu kan også vælge at forsikre alle dine pakker og paller et år frem i tiden. Så er alle pakker og paller automatisk forsikret, når du sender dem med Bring Parcels AB. Aftale om helårsforsikring indgås på samme tidspunkt som din kundeaftale, og præmien for helårsforsikringen beregnes ud fra den samlede værdi af de pakker og paller, du sender med os i løbet af et år. Præmien deles op og lægges til prisen for hver pakke eller palle, du sender. Hvis du vil have en helårsforsikring for alle dine forsendelser, tegner du en forsikringsaftale hos din kontaktperson hos Bring. 

  • Lad din modtager returnere sin defekte vare i forbindelse med levering af ny vare.