Sælge mere på Valentins dag

Søndag den 14. februar fejrer vi Valentins dag, og salget af roser skyder i vejret. Hvordan kan du inspirere din netkunde til at vælge varer fra din butik i stedet?

Her kommer tre tips!

  • Levering er relevant for kunden.
    Ifølge E-handelsrapporten siger 7 ud af 10 netkunder, at levering er vigtig, når man vælger netbutik. I forbindelse med Valentins dag er hjemmelevering måske det mest personlige og relevante alternativ for din kunde? Eller levering samme dag, hvis kunden er ude i sidste øjeblik?

  • Giv kunden gode grunde til at agere.
    Tilbyder du hurtig levering eller fri retur? Kan du hjælpe med udvalgte kampagnevarer til uerfarne romantikere? Eller gavekort til den, der er ude i sidste øjeblik. Disse salgsargumenter kan du bruge til at overbevise kunden om at handle. Placer dem tydeligt på første side. 

  • Tydelige tidsfrister og god kommunikation.
    Giv kunden tydelige tidsfrister for, hvornår en vare skal bestilles for at blive leveret senest den 14. februar. Den tidsfrist, der gælder, skal være synlig på siden et stykke tid i forvejen – vi foreslår fra begyndelsen af februar. Det kan afgøre, om netkunden vælger netop din butik.

Leverancer til privatpersoner


Her finder du mere interessant læsning:

Levering fra netbutikken indenfor en time