Modtagerens oplevelse af leveringen beror også på en mængde faktorer, som ikke altid er målbare på samme måde som klassisk leveringskvalitet såsom sporbarhed og leveringspræcision.

– Vi kan have leveret til tiden og gjort alt præcis som aftalt, men hvis modtageren alligevel ikke er tilfreds, er det vigtigt at finde frem til årsagen. Det hjælper både os og vores kunder med at udvikle os. Og nogle gange fører det til nye tjenester, fortæller kvalitetsansvarlig hos Bring, Stefan Edström.

Ved hjælp af NPS (Net Promotor Score) udsendes der derfor over 2000 spørgeskemaer til nordiske modtagere senest dagen efter, de har modtaget deres levering, og der bliver senere kontinuerligt målt og fulgt op på dem. Undersøgelsen foretages i samarbejde med vores kunder i Sverige, Norge og Danmark, og da det sker i tæt forbindelse med leveringen, giver det modtageren mulighed for at give en hurtig tilbagemelding, hvordan denne opfattede, at leveringen fungerede. I Danmark kan modtageren desuden anmelde deres oplevelse på Trustpilot.dk – noget der dagligt følges op på i den danske organisation.

– Det er vigtigt for vores kunder, at deres modtagere får en positiv oplevelse af leveringen og mulighed for at give feedback. Det giver dem mulighed for at udvikle deres forretning. Med NPS har vi også mulighed for at måle de blødere værdier og kontinuerligt forbedre os sammen med vores kunder. Det er både lærerigt og værdsat af vores kunder, siger Stefan Edström.

Ved at kombinere leveringsstatistik og kundetilfredshedsundersøgelser får man et godt billede af, hvor godt kvaliteten i en leveringskæde fungerer, og sammen med et struktureret forbedringsarbejde kan leveringsoplevelsen for modtagerne hele tiden udvikle sig.

Leverancer til privatpersoner

Her finder du mere interessant læsning!

Levering fra netbutikken indenfor en time
Etablering i Norge